Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Één op één, de essentie van retail branding en design

Gebonden Nederlands 2013 1e druk 9789063693060
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Dit boek gaat over alle facetten van retail branding, van formuleontwikkeling die rekening houdt met alle factoren die van invloed zijn op het winkelen tot de 1 op 1 relatie met de klant.

Dit is de opvolger van Michel van Tongeren's succesvolle eerste boek, Retail Branding. Nu gaat hij vooral in op hoe retailers continu alert kunnen zijn op veranderingen en kansen in de markt, hoe u een diep inzicht kunt krijgen in uw merk en hoe u dit vervolgens kunt vertalen naar een perfect opererende winkelformule.

Het boek is een praktische handleiding voor retailers, mensen die een winkel willen beginnen en studenten. Het is relevant voor zowel fysieke winkels als online retail en inspirerend door de vele voorbeelden en modellen en natuurlijk omdat het heel veel onthult over onze favoriete hobby: winkelen!

Specificaties

ISBN13:9789063693060
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:238
Druk:1
Verschijningsdatum:1-8-2018
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Expertrecensies (3)

recensie
Één op één, de essentie van retail branding en design
Jeanine Dijkhuis | 24 maart 2015
Er bestaat een continue wisselwerking tussen de veranderende samenleving en de ontwikkelingen in de retail. Soms start de ene, soms de andere, maar ze functioneren altijd als communicerende vaten. De motivaties van consumenten leiden in veel gevallen tot aanpassingen van de handel. Auteur Michel van Tongeren vindt daarom dat een winkelformule nooit zou moeten ophouden met ontwikkelen.
Lees verder
recensie
Één op één, de essentie van retail branding en design
Dick Bos | 15 augustus 2014
Wat een ontzettend leuk boek om te lezen! Als je meer wilt weten over retail, branding en design, dan moet je zeker het boek van Michel van Tongeren lezen: ‘Ėėn op Ėėn, de essentie van retail, branding en design’. Een boek om achterelkaar uit te lezen en meer inzicht te krijgen in hoe een merk, een brand echt tot stand komt. Een absolute aanrader.
Lees verder
recensie
Één op één, de essentie van retail branding en design
Corien Plaisier | 14 mei 2013
Er gaat geen dag voorbij of er verschijnt in de pers, op een blog of in een nieuwsbrief wel een stukje over het zware weer waar de retail zich tegenwoordig in bevindt. Dat de winkels het moeilijk hebben is heel simpel te verklaren. Kwam in de 60-er jaren, door de opkomst van televisie, de macht bij de fabrikanten te liggen. In het midden van de jaren 90 schoof, door toegenomen fusies, de macht op naar de retailer. Tegenwoordig ligt door de komst van het internet de macht bij de klant. Het aanpassen van uw winkel of winkelketen aan een volledig op de klant gerichte formule vereist moed en ondernemerszin. Dit boek van Michel van Tongeren wijst u de weg en reikt een aantal modellen aan waardoor u niets vergeten kunt.
Lees verder

Lezersrecensies

3.5 van de 5
2 stemmen
1
0
0
1
0

Over Michel van Tongeren

Oorspronkelijk opgeleid als industrieel ontwerper aan de Gerrit Rietveld Academie, is Michel van Tongeren met twee anderen het bedrijf SVT Branding + Design Group begonnen. Nu, na bijna 25 jaar, is SVT een van de top design consultancies, gespecialiseerd in strategic branding en het ontwerpen van retailformules. Als strategy & concept director is hij een veelgevraagde spreker voor seminars, conferenties en universiteiten.

Andere boeken door Michel van Tongeren

Inhoudsopgave

Voorwoord door Rodney Fitch
Voorwoord

1. Design en retail design
2. De essentie van retail
3. Retail platform development model
4. De veranderende wereld
5. De consument
6. Branding en retail branding
7. Retail merkontwikkeling
8. Het ontwerpen van de formule
9. De customer journey
10. De complexiteit van retail

Nawoord
Geraadpleegde literatuur
Modellen

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Één op één, de essentie van retail branding en design