Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 64% korting

Van medewerker tot manager

Gebonden Nederlands 1994
Verkooppositie 5872
Laatste exemplaar! Op=Op!
Op voorraad | Op werkdagen voor 21:00 uur besteld, volgende dag in huis
27,50
9,95
VOORDEEL - 64% korting

Samenvatting

De overgang van een voortreffelijk medewerker naar een bekwaam manager is een uitdagend proces. In 'Medewerker tot manager 'geeft Linda Hill de ervaringen weer van negentien nieuwe managers gedurende hun eerste jaar als manager. Zij schetst een beeld van het complexe karakter van dit proces en beschrijft de verwachtingen van de managers zelf, hun ondergeschikten, collega-managers en superieuren. De nieuwe managers vertellen hoe hun inzichten inzake hun functie en verantwoordelijkheden veranderden, hoe ze leerden effectieve relaties met hun ondergeschikten op te bouwen, hoe en wanneer ze gebruik maakten van persoonlijke en organisatorische hulpbronnen en hoe ze leerden omgaan met de spanningen die manager zijn met zich mee kunnen brengen. Twee thema's springen er daarbij uit. In de eerste plaats zien we dat de overgang van medewerker tot manager een diepgaande psychologische herbezinning is, die optreedt zodra de managers proberen met hun nieuwe verantwoordelijkheden in het reine te komen. In de tweede plaats zien we dat het proces van manager worden vooral neerkomt op 'Al doende leren'. Met vallen en opstaan, door observeren en interpreteren leren nieuwe managers hun functie effectief vervullen.

Specificaties

ISBN13:9789071542886
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:258
Uitgever:Scriptum

Lezersrecensies

3.0 van de 5
1 stem
0
0
1
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Linda Hill

Linda Hill is professor Business Administration aan Harvard Business School en directeur van het HBS Leadership Initiative.

Andere boeken door Linda Hill

Inhoudsopgave

Inleiding

Deel 1 - Leren wat het betekent om manager te zijn

1. De uitgangssituatie
2. Verwachtingen met elkaar in overeenstemming brengen
3. Op weg naar een managersidentiteit

Deel 2 - Mensenkennis opdoen

4. Gezag uitoefenen
5. Het managen van de prestaties van ondergeschikten

Deel 3 - De persoonlijke kant van het management

6. Zelfkennis verkrijgen
7. Omgaan met spanningen en emoties

Deel 4 - De transformatie managen

8. Essentiële hulpmiddelen tijdens het eerste jaar
9. De transformatie vergemakkelijken

Geselecteerde literatuur
Appendix
Index

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Van medewerker tot manager