Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Coachend gesprekken voeren

Paperback Nederlands 2019
Verkooppositie 39205 dagen in de top 100
Op voorraad | Op werkdagen voor 21:00 uur besteld, volgende dag in huis

Samenvatting

Het coachend gesprek is geen gespreksvorm naast het functioneringsgesprek, het beoordelingsgesprek of het slecht-nieuwsgesprek. Al deze gesprekken kunt u op een klassieke manier voeren, vanuit een eenzijdige beheersing van de situatie door de manager. U kunt dergelijke gesprekken echter ook op een coachende manier voeren, waarbij evenwaardigheid en wederzijdse verantwoordelijkheid centraal staan.

Essentieel bij coaching is zelfsturing. De medewerker neemt zelf verantwoordelijkheid voor hetgeen hij doet en doet iets niet, omdat een ander het zegt. Hij moet wel rekening houden met anderen. Zelfsturing betekent niet doen alsof je alleen op de wereld bent. Zelfsturing is de kunst om weder­zijdse afhankelijkheden vorm te geven. In de moderne organisatie vervangt de afspraak het bevel als sturingsinstrument. Een afspraak is tweezijdig. De medewerker neemt meer verantwoordelijkheid en zijn commitment is daarmee sterker.

Het boek is geschreven voor managers die actief zijn om coaching als persoonlijke managementstijl te ontwikkelen.

Specificaties

ISBN13:9789075353143
Rubriek:Leiderschap
Trefwoorden:coachen, coaching
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:76
Druk:1

Lezersrecensies

4.0 van de 5
2 stemmen
0
2
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Willem Verhoeven

Ir. W.F.J. Verhoeven studeerde electrotechniek aan de TH Eindhoven en daarna Sociale Wetenschappen aan de UvG. Hij werkte als adviseur voor managementontwikkeling en als hoofd van een organisatie-afdeling. Sinds 1987 werkt hij als zelfstandige en is oprichter van de Associatie voor Coaching.

Andere boeken door Willem Verhoeven

Inhoudsopgave

Inleiding

1. Voorwaarden voor coaching
2. Het nemen van verantwoordelijkheid voor de medewerker
3. Bewustzijn vergroten
4. Doelen
5. Realiteitstoetsing
6. Opties
7. Acties

Literatuur

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Coachend gesprekken voeren