Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Kennis, mensen en organisaties

Over de betekenis van kennis en toepassing van kennis in en tussen organisaties

Gebonden Nederlands 1999 9789076542010
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Is kennismanagement een exclusief terrein voor experts en technologen? Nee, talloze mensen gebruiken kennis in hun beroep: in grote en kleine ondernemingen, bij bedrijven en overheden. Kennis zit verstopt in uw dagelijkse werk en in de producten en diensten die uw organisatie oplevert. Iedereen die plannen maakt, projecten voorbereidt en beleid opstelt, heeft kennis nodig. Iedereen werkt met kennis, van hoog tot laag op de werkvloer en de managers moeten over alle zaken besluiten nemen.
In dit boek beschrijven Groen en Vasbinder wat de bijzondere eigenschappen van kennis zijn, zodat u het gedrag van collega's, managers en consultants beter zult begrijpen. Ontdek wat uw organisatie goed kan en in welke nieuwe producten dat zichtbaar wordt. Organiseer de uitwisseling van kennis op en tussen uw afdelingen efficiënter en effectiever. Zorg ervoor dat kennis expliciet wordt, maar investeer niet in de verkeerde kennisdragers. Laat opleidingsprogramma's beter aansluiten bij de kerncompetenties van uw organisatie en maak slimmer gebruik van de externe deskundigheid die u inhuurt. Bedenk niet alles zelf.
Kennis is een concurrentiefactor geworden en het wordt voor organisaties van levensbelang de juiste kennis te kunnen vinden, te distribueren en toe te passen. Dit boek reikt daarvoor de benodigde informatie aan. Aan de hand van de voorbeelden die in dit boek worden beschreven leert u welke stappen en maatregelen u concreet kunt nemen, overal in de organisatie.

Specificaties

ISBN13:9789076542010
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:339
Druk:0
Verschijningsdatum:8-3-1999
Hoofdrubriek:Organisatiekunde

Expertrecensies (1)

recensie
Kennis, mensen en organisaties
Jeroen Bertrams | 17 mei 1999
Kennismanagement is populair. Steeds meer organisaties beseffen dat de effectieve omgang met kennis een belangrijke invloed heeft op hun concurrentiepositie. Met het boek 'Kennis, mensen en organisaties' spelen Theo Groen en Jan Wouter Vasbinder in op deze ontwikkeling. Het boek, dat grotendeels is gebaseerd op praktijkervaring van de auteurs, gaat in vier delen in op het fenomeen 'kennis' binnen organisaties.
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Inhoudsopgave

Voorwoord

Deel 1 - Kennis

1. Kennis en economie
2. Eigenschappen van kennis

Deel 2 - Mensen en kennis

3. Van verborgen kennis naar zichtbare kennis
4. Van zichtbare kennis naar toepasbare kennis

Deel 3 - Kennis in organisaties

5. Rendabel maken van kennis
6. De interne kennisinfrastructuur
7. Kennis verwerven
8. Kennis combineren

Deel 4 - Kennis tussen organisaties

9. Kennis uit samenwerking
10. Ontwikkelen van samenwerking

Bibliografie

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Kennis, mensen en organisaties