Succesvol traden in opties, futures en turbo's
Ingenaaid Nederlands 2008 1e druk 9789077553060Samenvatting
Beleggen in derivaten, zoals opties, futures en turbo's, spreekt velen tot de verbeelding. Door de hefboomwerking van derivaten kunnen winsten -en verliezen- immers snel oplopen. In dit boekwordt zo goed en compleet mogelijk de werking van opties, futures en turbo's (en speeders, een variant van turbo's) uitlgelegd. Hierbij wordt de theoretische diepgang niet geschuwd, maar wel met een scherp oog voor de praktijk. Vanuit deze invalshoek worden onder andere de succesvolste en meest toegepaste optie-strategieën besproken.
Voor opties is volatiliteit erg belangrijk bij de prijsvorming en ook hier wordt veel aandacht aan besteed. Net als aan de analyse van de koerstrends door bijvoorbeeld cyclusanalyse en de toepassing van diverse tradingtechnieken. Voorts is een hoofdstuk gewijd aan de psychologische aspecten van trading en moneymanagement.
Kortom, dit boek is niet zomaar een boek over derivaten. Het is een combinatie van product- en marktkennis, waarbij de marktkennis voor een belangrijk deel ook pure praktijkkennis is. De drie auteurs hebben namelijk vanuit verschillende hoedanigheden veelvuldig in de praktijk met derivaten gewerkt.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
2. Opties en futures algemeen
3. De prijsvorming van opties en futures
4. De meest toegepaste optiestrategieën: casestudies uit de praktijk
5.Het grote belang van volatiliteit bij opties
6. Risicomanagement bij opties
7. Turbo's en speeders
8. Interessante tradingtechnieken voor trendbepaling
10. Ook heel belangrijk voor succes: psychologie en moneymanagement
Register
Literatuurlijst
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan