Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

De 49 gevaarlijkste verkoopmythen

Hoe je ze kunt herkennen (en vermijden)

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2011 1e druk 9789077881897
Voormalig top 100Totaal 63 dagen
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Dus u denkt nog steeds dat de klant altijd gelijk heeft? Dat u succes kunt afdwingen met een flitsende presentatie? Dat verkopen een kwestie is van talent? Vergeet deze achterhaalde ideeën. De moderne klant is grillig, uit op z'n eigen belang, kritisch en allesbehalve loyaal. Ontdek het geheim van de eigentijdse topverkoper in 'De 49 gevaarlijkste verkoopmythen'.

Michel Hoetmer is Nederlands bekendste verkooptrainer en schrijver van het populaire en veelgeprezen boek 'De zeven zonden van verkopers'.

Specificaties

ISBN13:9789077881897
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:256
Druk:1
Verschijningsdatum:17-2-2011
Hoofdrubriek:Reclame en verkoop
ISSN:

Expertrecensies (3)

recensie
De 49 gevaarlijkste verkoopmythen
Paul Hassels Mönning | 23 augustus 2010
Op geheel eigen wijze bekijkt Michel Hoetmer de salesprofessie van diverse kanten. In 'De 49 gevaarlijkste verkoopmythen' slaagt hij er in om diverse verkoopmythen te ontkrachten danwel tenminste te nuanceren. Tegelijkertijd haast hij zich geen nieuwe verkoopmythe te lanceren: 'verkopen was en is gewoon hard werken'. Dit prettig leesbare boek is bedoeld voor iedereen die in de 'overtuigingsbusiness' zit.
Lees verder
recensie
Verkoopmythen
Erik de Vries | 23 augustus 2010
In De 49 Gevaarlijkste Verkoopmythen. Hoe je ze kunt herkennen en voorkomen trekt Michel Hoetmer ten strijde tegen de fabeltjes en bakerpraatjes uit de verkoopwereld. Zijn vijand, als we de metafoor nog even aanhouden, is hardnekkig, want onzichtbaar. Uit het boek komt naar voren dat veel in verkoopland gaat omdat het nu eenmaal zo gaat.
Lees verder
recensie
Michel Hoetmer: ‘Verkopers zijn doeners, geen denkers’
Erik de Vries | 20 april 2010
Michel Hoetmer hield in zijn boek De zeven zonden van verkopers uit 2007 de verkoopbranche al eens tegen het licht. Wie zijn nieuwste boek leest, De 49 gevaarlijkste verkoopmythen, concludeert dat weinig van zijn eerdere lessen en aanbevelingen hun weg naar de praktijk hebben gevonden. Reden voor M&L om de auteur aan de vooravond van verschijnen van zijn boek even aan de tand te voelen.
Lees verder

Lezersrecensies

3.7 van de 5
12 stemmen
4
5
0
1
2

Interviews en artikelen (2)

column
De duvel schijt altijd op de grote hoop
Michel Hoetmer 9 augustus 2010 Mijn moeder flapte dit plastisch gezegde er met enige regelmaat uit, vaak op enigszins zure toon. Natuurlijk wanneer ze sprak over anderen die in betere doen waren dan zij was. Ze was gelovig opgevoed en kende haar klassieken. Het gezegde is een wat grove variant op Matteus 25-29 (Bijbel): ‘Want wie heeft zal nog meer krijgen, en wel in overvloed, maar wie niets heeft, hem zal zelfs wat hij heeft nog worden ontnomen.’
interview
Michel Hoetmer: ‘Een goede verkoper doet niets meer dan de ander op een idee brengen’
Erik de Vries 11 mei 2010 Michel Hoetmer hield in zijn boek De zeven zonden van verkopers uit 2007 de verkoopbranche al eens tegen het licht. Wie zijn nieuwste boek leest, De 49 gevaarlijkste verkoopmythen, concludeert dat weinig van zijn eerdere lessen en aanbevelingen hun weg naar de praktlijk hebben gevonden. In De 49 gevaarlijkste verkoopmythen rekent Hoetmer - in vaak niet mis te verstane bewoordingen - af met de meest hardnekkige misverstanden uit de verkooppraktijk, die nog altijd de ronde doen.

Over Michel Hoetmer

Na een succesvolle carrière als verkoper werd Michel Hoetmer verkooptrainer. Als directeur van SalesQuest heeft Hoetmer jarenlange ervaring met het trainen en adviseren van verkopers en salesmanagers. Michel Hoetmer helpt verkopers bij het werven van nieuwe klanten. Hij staat met beide voeten in de klei en wordt geroemd en tegelijkertijd verguisd om zijn soms eigenzinnige en ietwat tegendraadse denkbeelden. Hij is de auteur van het succesvolle boek 'De 7 zonden van verkopers'. Daarnaast schrijft hij wekelijks nieuwe artikelen en blogs op zijn website www.salesquest.nl

Andere boeken door Michel Hoetmer

Inhoudsopgave

Verkoopfabeltjes en bakerpraatjes

Mythen over verkopeN en verkooptechnieken
1. Je moet je gesprekspartner bewust spiegelen
2. Speel in op de persoonlijkheid van je gesprekspartner
3. Wees authentiek
4. Het doet er niet toe wat je zegt, als je haar maar goed zit
5. Ze moeten me nemen zoals ik ben
6. Verkopen is een kwestie van gunnen
7. Succesvolle verkopers ondernemen meer afsluitpogingen
8. Bezwaren zijn een teken van interesse
9. Goede verkopers stellen open vragen
10. Niemand kan mijn verkooptrucs weerstaan
11. U vraagt, wij draaien
12. Val nooit de concurrentie aan
13. Geen kennismaking zonder bedrijfspresentatie
14. Goede verkopers kunnen alles verkopen
15. Verkopen leer je niet uit een boekje

Mythen over acquisitie
16. Netwerken is veel effectiever dan cold calling
17. Je moet een liftspeech houden
18. Sociale netwerken? Gewoon een hype!
19. Wij hebben meer naamsbekendheid nodig
20. Jezelf voorbereiden is een verspilling van tijd
21. Met een lekker stukje aas voor hun neus bijtende vissen vanzelf
22. Scripts zijn voor debielen
23. Vraag vooral vaak om een afspraak

Mythen over succes en motivatie
24. Beloningen bevorderen de resultaten
25. Mensen gebruiken slechts tien procent van hun hersencapaciteit
26. Succes dwing je zelf af
27. Toppers barsten van het zelfvertrouwen
28. Talent is aangeboren, niet aangeleerd
29. De heilzame werking van positief denken
30. Trainen is zinloos
31. Regels zijn er voor dummy's
32. Succes kun je samenvatten in simpele formules

Mythen over klanten en relaties tussen verkopers en klanten
33. Verkopen aan nieuwe klanten kost vijf keer zo veel als verkopen aan bestaande klanten
34. Verkopen gaat om het aangaan van relaties met je klanten
35. Mensen kopen alleen van mensen die ze vertrouwen
36. Kwaliteit is uit, lage prijs is in
37. Websites zijn leuk, maar wij doen de verkoop!
38. Twintig procent van onze klanten zorgt voor tachtig procent van onze winst
39. De klant is koning
40. De klant heeft altijd gelijk
41. Klanten worden gelukkig van onbeperkte keuzevrijheid
42. Een goed product verkoopt zichzelf
43. Klantgerichtheid betekent meer loyaliteit en dus meer omzet
44. Je hoeft je klanten slechts één vraag te stellen
45. Een tevreden klant is een wandelend reclamebord
46. Loyale medewerkers zorgen voor loyale klanten
47. Klant 2.0 is helemaal anders!
48. Het loont te investeren in meer service
49. Alleen excellente ondernemingen groeien en bloeien

Epiloog
Literatuur

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De 49 gevaarlijkste verkoopmythen