Lees verder
Erwin Wijman, door marketing-organisatie NIMA bestempeld als de hofschrijver van het vak, schreef eerder de bestsellers 'Zo verkoop je alles; Hoe je reclame maakt waar iedereen blij van wordt' en 'De verkoopmaffia; Waarom aardig zijn beter verkoopt'.
Meer over Erwin WijmanDe verkoopmaffia
Waarom aardig zijn beter verkoopt
Ingenaaid Nederlands 2010 1e druk 9789077881910Samenvatting
Valt het u ook op dat fatsoenlijke bedrijven nooit failliet gaan? Dat aardige verkopers veel succesvoller zijn dan botte? Dat sociale bedrijven veel winstgevender zijn?
Het is tijd dat de verkoopmaffia zichzelf oprolt. Dat het afgelopen is met dat asociale gedrag, de onmenselijkheid en de onverschilligheid. Stop de hufterigheid en ontdek dat aardig zijn loont.
Wie werkt met humeurig winkelpersoneel, woekerpolissen en no reply-adressen ziet zijn klanten als noodzakelijk kwaad. Geen wonder dat ze naar de concurrent lopen. Slimme ondernemingen zijn aardig en ontvangen klanten met open armen. Gewoon omdat het veel meer geld oplevert.
Ontdek de commerciële voordelen van hoffelijk zakendoen in dit nieuwe boek van marketingexpert Erwin Wijman - inclusief 41 praktische wenken voor wellevendheid.
Specificaties
Expertrecensies (3)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Erwin Wijman
Inhoudsopgave
Inleiding: 'Wie niet kan lachen, moet geen winkel beginnen'
1. Klantvriendelijkheid bestaat niet
2. Overtuigend bewijs dat hoffelijkheid werk: Carglass
3. Handboek hoffelijkheid
4. Overtuigender bewijs dat hoffelijkheid werkt: juwelierszaak Lyppens
5. Nog overtuigender bewijs dat hoffelijkheid werk: de webwinkel van Rien Hettema
6. Nog veel overtuigender bewijs dat hoffelijkheid werk: wetenschappelijk onderzoek
7. Behandel klanten als mensen en nog veertig wenken voor wellevendheid
Nawoord
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan