Peter Matthijssen is Technisch Bedrijfskundig ingenieur. Hij werkt als consultant en trainer bij BiZZdesign, waarbij hij opdrachtgevers in diverse sectoren helpt met vraagstukken op het gebied van procesmanagement. Hij richt zich in zijn werk zowel op het sterker maken van een organisatie als de ontwikkeling van haar medewerkers.
Meer over Peter MatthijssenDenken in processen - Een praktische introductie in procesmanagement
Paperback Nederlands 2012 2e druk 9789079240098Samenvatting
Business Process Management (BPM) is HOT! Er zijn tal van boeken over geschreven. Veelal zijn deze boeken dik en focussen ze zich op specifieke onderdelen van het vakgebied. Als u snel een compleet overzicht wilt krijgen van het vakgebied, dan is dit een boek voor u. Het is luchtig en inspirerend geschreven, zo veel mogelijk vrij van vakjargon. Het helpt u om de mogelijkheden van BPM te verkennen binnen uw organisatie. Bovendien staat het boek vol met praktische tips en best practices, waarmee het u helpt om BPM succesvol in te zetten in uw praktijk.
Centrale vragen die in het boek worden uitgewerkt:
- Wat is procesdenken?
- Waarom is procesdenken krachtig?
- Wat is BPM?
- Hoe verhoudt BPM zich tot: Mensen? Strategie? ICT? Modellen? Enterprise Architectuur? Het management?
- Wat is de business case van BPM?
- Welke werkniveaus kunnen we onderscheiden binnen BPM?
- Hoe kunt u op een praktische en effectieve manier aan de slag met BPM?
Van 'Denken in processen' is ook een Engelstalige versie beschikbaar: 'Thinking in processes'.
Quotes
If you are new to process work this book is certain to give you a foundation for understanding what the buzz has been and still is about. If you are a process improvement practitioner there are sets of simple steps to guide you. If you are a manager you will discover what is needed for your processes to become better, faster and cheaper using a straightforward approach that works. I thank Peter for this contribution. It will add tremendous value to the ever growing body of business process knowledge - Roger T. Burlton, P. Eng, CMC - Chief Consultant BPTrends.com
Dit boek geeft een helder en eenvoudig overzicht van de verschillende aspecten van het bedrijfsproces. Het gaat u helpen om processen beter te herkennen, te beheersen en te verbeteren. - Frits Bussemaker - Oprichter BPM-Forum Nederland
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Inleiding
Leeswijzer
Deel 1: Denken in processen
-Wat is een proces?
-Een proceskijk op organisaties
-Business Process Management
-BPM: Mensen versus Techniek
-BPM: Processen en ICT
-BPM: De omgeving van het proces
-Werkniveaus van BPM
-BPM en de managementagenda
-BPM en procesmodellen
-Voor wie BPM?
-BPM en Enterprise Architectuur
-De businesscase van BPM
-Afsluitend
Deel 2: Procesbeheersing
-Introductie
-Wanneer procesbeheersing?
-Aanpak voor procesbeheersing
-Aan de slag met procesbeheersing
Deel 3: Procesverbetering
-Introductie
-Wanneer procesverbetering?
-Methoden voor procesverbetering
-Beste practice aanpak procesverbetering
-Aan de slag met procesverbetering
Deel 4: Procesontwerp
-Introductie
-Wanneer procesontwerp?
-Overzicht BPE methode voor procesontwerp
-Aanpak voor procesontwerp
-COPAFIJTH-breed ontwerp
-Aan de slag met procesontwerp
Over de auteur
Referenties
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan