

De zeven bronnen van arbeidsvreugde
Methode voor werken met plezier en goed presteren
Gebonden Nederlands 2005 9789080894327Samenvatting
Het belang van arbeidsvreugde is groot, niet alleen een maatschappelijk belang, maar ook voor individuen en organisaties essentieel. Effecten van vreugdeloos werken worden steeds meer zichtbaar: burn-out, ziekteverzuim en arbeidsongeschiktheid. Vaak verdwijnt de voldoening in het werk door een te hoge werkdruk, pesterijen, onbekwame leidinggevenden of gebrek aan waardering. Iedereen wil vreugde in zijn werk ervaren en goed presteren, maar slechts weinigen weten hoe zij dat kunnen bereiken.
'De zeven bronnen van arbeidsvreugde' is een lees-, leer- en werkboek dat laat zien dat arbeidsvreugde en prestaties maakbaar zijn. Het biedt praktische handvatten voor het ontdekken, uitbreiden en op peil houden van arbeidsvreugde. Door middel van vele cases, interviews, citaten, modellen en checklisten laat Kouwenhoven de lezer zien hoe de laatste inzichten op het terrein van arbeidsvreugde in de praktijk toegepast kunnen worden. En wel zodanig dat organisaties en individuele mensen plezierig kunnen werken en beter kunnen presteren.
Het boek richt zich op managers die de resultaten en de werksfeer binnen hun team willen verbeteren. Bovendien is het bedoeld voor alle mensen die meer vreugde in hun werk willen beleven en zo hun prestaties willen verbeteren.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Interviews en artikelen (1)
Over Kees Kouwenhoven
Inhoudsopgave
Inleiding
De zeven bronnen van arbeidsvreugde: de kern van dit boek
1. Wat is arbeidsvreugde
2. Toolbox voor plezierig werken en goed presteren
3. Bronnen van arbeidsvreugde voor uzelf.
4. Bronnen van arbeidsvreugde aanboren voor uw team en organisatie
5. Verhalen vertellen als leiderschapsinstrument
6. Argumenten voor een investering in arbeidsvreugde
Nawoord
Literatuur
Noten
De auteur
Mensen die dit boek kochten, kochten ook...
Alle 100 bestsellers
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan