Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Alles Kan Beter

10 succesfactoren voor duurzame groei

Paperback Nederlands 2014 9789081186001
Verkooppositie 1674761 dagen in de top 100
Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

In het boek 'Alles Kan Beter' geeft Luc van Bussel zich helemaal bloot. Na vijftig levensjaren, doorgebracht in o.a. Vlaanderen, Duitsland en Nederland, en dertig bedrijfsleven-jaren deelt hij in dit boek de tien belangrijkste factoren die succesbepalend waren in de zakelijke leven. Luc van Bussel startte zijn loopbaan op bijzondere wijze bij Holiday Inn in Frankfurt, was twaalf jaar werkzaam in leidende functies bij Center Parcs Europe en was de afgelopen dertien jaar Bestuursvoorzitter van The Alwaysbemobile Company: het moederbedrijf van Profile Tyrecenter. Het franchisebedrijf groeide van 2 miljoen (1999) naar 145 miljoen (2012) euro omzet en werd winnaar van aansprekende prijzen zoals de FD Gouden Gazellen Award, de NFV Franchise Trofee en vijf keer de titel Best Managed Company.

De rol van de CEO is meer dan ooit succesbepalend geworden en vraagt een nieuw telescopische en microscopische vermogen. Daarnaast is inspiratie en motivatie onlosmakelijk verbonden met de persoon en de visie van de CEO. De CEO als 'mensen-mens' heeft een paradoxale taak om nooit tevreden te zijn over het heden en verleden en moet toch zijn team tot topprestaties leiden. Het grootst vieren van kleine en grote prestaties siert de nieuwe CEO als perfecte coach van zijn team, zonder dat er een comfortzone ontstaat. Volgens Luc van Bussel zijn 'de mensen de baas' en is de CEO de nieuwe coach naar succes. Groei is volgens Luc van Bussel het gevolg van twee belangrijke factoren: Permanent visionair, visueel en creatief leiderschap op CEO-niveau en intense aardigheid en nederigheid op leidinggevend niveau. 'Duidelijkheid en ruimte zijn de toverwoorden van Luc van Bussel. Volgens Van Bussel kunnen bedrijven permanent organisch groeien als aan beide factoren hoogst consequent wordt voldaan op het hoogste niveau, inclusief de Raad van Commissarissen.

De digitale revolutie maakt de exploitatie van klassieke bedrijven steeds complexer. De klant is nu echt 'de baas' geworden en de smartphone het wapen naar vrijheid en onafhankelijkheid. Luc van Bussel schetst heel concreet hoe de CEO zijn bedrijf naar de nieuwe werkelijkheid kan leiden, zonder onderweg schade op te lopen. Hij laat succesvolle bedrijven aan het woord die zijn voorgegaan. Het boek schetst de historische verandering van het SWOT-model naar het SPOT-model en laat zien hoe het ERIKA-model bedrijven vlijmscherp moet houden om groei te waarborgen. Groeien is volgens Van Bussel een hoogst emotionele ambitie van de CEO om het altijd 'beter' te willen doen. De CEO als bestuurder bestaat volgens hem niet meer.

Van Bussel noemt zijn nieuwe boek een management-roman omdat hij zijn zakelijke inzichten laat versmelten met zijn persoonlijke levenservaringen. Het boek bevat vermakelijke èn interessante verhalen en anekdotes uit zijn eigen leven, wat 'Alles Kan Beter' een lezenswaardig boek maakt. Zakenlevenswijs en persoonlijk.

'Alles Kan Beter' is het tweede boek van Luc van Bussel. In zijn eerste boek (2008) 'INFARCT' onthulde Luc van Bussel de oorzaken van het file-leed in Nederland en schetste de gevolgen voor de toekomst. Hij voorspelde een verkeersinfarct in 2020 als gevolg van het gebrek aan historische, politieke visie en noodzakelijke investeringen in het wegennet in Nederland. INFARCT werd een politieke wake-up call en bleek een inspiratie voor de politiek. Luc van Bussel werd een veel gevraagde spreker over dit typische Nederlandse onderwerp. Intussen zijn de files aan de betere hand en kunnen we weer bijna doorrijden. www.infarct-digitaal.nl

Specificaties

ISBN13:9789081186001
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:228
Uitgever:FK Media
Druk:1
Verschijningsdatum:9-4-2014

Lezersrecensies

4.6 van de 5
7 stemmen
4
3
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Luc van Bussel

Luc van Bussel is een Gastvrijheidsondernemer met een missie. Hij gelooft in de groeiende noodzaak van hartverwarmende gastvrijheid in de huidige digitale coole samenleving. Hij noemt zijn medewerkers 'WarmteMakers' en heeft 'leiding een nieuwe lading' gegeven. Als veelgevraagd spreker inspireert hij bedrijven, organisaties, instellingen en (semi/publieke) overheden met zijn indringende boodschap over menselijke verbindingskracht in deze digitale transformatie. In 2017 schreef hij de managementbestseller ‘Gastgevers in Geluk, in zeven stappen naar hartverwarmende hospitality'. Het boek neemt de lezer mee op de grondslagen van gastvrijheid en stond vijf weken op Nr.1 bij Managementboek.nl Zijn nieuwe (vierde) boek ‘De Confetti Company, Warme Cultuurmakers in Coole Tijden" is een vernieuwd manifest voor ‘warme bedrijfsculturen’ waar medewerkers eregasten worden. In deze cultuurroman geeft hij zijn prikkelende visie & missie over nieuw werkgeverschap en werkgeluk. Hij nodigde tegelijk elf topbestuurders uit om hun unieke bijdrage te leveren aan dit inspirerend managementboek over een nieuwe bedrijfsethos. In het dagelijkse leven is Luc van Bussel (1964) getrouwd met Anne Margreet Meulman en zijn zij samen de ouders van Ralph & Jerry. Hij is CEO /DGA van het gastvrijheidsbedrijf Regardz Hospitality Group B.V. In 2017 richtte hij binnen Regardz een nieuw gastvrijheidsbedrijf op: NewHospitality B.V. Hiermee adviseert hij bedrijven & organisaties over hartverwarmende gastvrijheid en warme cultuurontwikkeling. Luc van Bussel noemt zichzelf een Vlaming met een Nederlands paspoort. Als Nederlander groeide hij op in het Vlaamse dorpje Leut en studeerde Hospitality Management aan de Erasmushogeschool in Brussel en Cornell University in New York. Hij was de vernieuwer van het succesvolle Center Parcs Europa in de jaren negentig en daarna 13 jaar de CEO & Partner van The Alwaysbemobile Company (o.a. Profile Tyrecenter). In 2014 werd hij gastvrijheidsondernemer en samen met Michiel Heilijgers mede-eigenaar van Regardz Hospitality Group. Meer informatie over Luc van Bussel vindt u op www.lucvanbussel.nl. Meer informatie over Regardz Hospitality Group en NewHospitality vindt u op www.regardz.com en www.NewHospitality.nl. Recensies over keynotes vindt u op www.newhospitality.nl/recensies.

Andere boeken door Luc van Bussel

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Alles Kan Beter