Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

De Confetti Company

Warme cultuurmakers in coole tijden

Paperback Nederlands 2019 9789090312941
10
Voormalig top 10Totaal 40 dagen
Voormalig top 100Totaal 80 dagen
Verkooppositie 5850Hoogste positie: 5
Op werkdagen voor 23:00 uur besteld, volgende dag in huis

Samenvatting

"De Natuur was er al. Cultuur is wat wij ervan gemaakt hebben"

'De Confetti Company' is een cultuurroman. Het boek legt een warme deken over bedrijfsculturen in de huidige coole digitale samenleving.

Luc van Bussel verhaalt over zijn traditionele Vlaamse jeugd die hem inspireerde tot een eigentijdse bedrijfscultuur waar medewerkers eregasten zijn en met confetti worden onthaald.
Als ondernemer geeft hij leiding een nieuwe lading en noemt hij zijn medewerkers 'WarmteMakers'. "Alles draait om mensen die elkaar willen ontmoeten. Een warme bedrijfscultuur legt de basis voor iedere ontmoeting en verbinding." "Cultuur voor het Individuele Belang" Aandacht! Generatie Z -de slimste generatie ooit- vitaliseert de arbeidsmarkt en snakt naar professionele gezelligheid. De ‘War on Talent’ gaat in alle hevigheid door. Gevraagd? Bedrijfswarmte! Het is de rode draad in deze cultuurvisie over nieuw werkgeverschap in werkgeluk. ‘Purpose’ is de nieuwe magie van een bedrijf met een boodschap, missie en maatschappelijk manifest.

Het boek biedt een verfrissende en verrassende kijk op vitale vraagstukken voor hedendaagse bestuurders. “Cultuur regent van boven naar beneden en groeit in de omgekeerde richting. De visie en missie van een bedrijf zijn meer dan ooit het ‘peper en zout’ van een succesvolle organisatie.” De auteur geeft een onthullende blik in het cultuurontwerp van Kindest Regardz: het cultuurprogramma dat ‘aardigheid’ als hoogste doel heeft omarmd. "Cultuur on Purpose of per Ongeluk" Cultuurspotter Paul Geraeds maakte een rondje langs de cultuurvelden van elf inspirerende organisaties.

Paul Geraeds is met zijn ruime bestuurlijke ervaring een ontwapenende gesprekspartner, begiftigd met een scherpe analytische blik en een goede pen. Hij sprak met de warme cultuurmakers van AFAS (Bas van der Veldt), a.s.r. (Jos Baeten), Airbnb (Nick Wilkins), citizenM (Michael Levie), Gemeente Amsterdam (Yardena Shitrit), Hutten (Bob Hutten), Jumbo (Frits van Eerd), Mise en Place (Lisette van Asten), Missing Chapter Foundation (Laurentien van Oranje), Swinkels Family Brewers (Jan-Renier Swinkels) en Tony’s Chocolonely (Ynzo van Zanten). Het werden unieke diepte-interviews over de kracht van eigentijdse bedrijfsculturen. "Managementcultuurboek van Nutopia" Het meest complete Managementcultuurboek van deze tijd?

‘De Confetti Company’ is een uniek boek gevuld met de cultuurvisie van veertien topbestuurders. Het boek is een inspiratieboek voor ondernemers & bestuurders van bedrijven, organisaties, instellingen en (semi)publieke overheden. De persoonlijke cultuurvisie van de auteur maakt het boek verhalend, vlot en geestig. Luc van Bussel is een verhalenverteller met een indringende boodschap over empathie en bedrijfswarmte.

Paul Geraeds geeft de lezer een ongekende inkijk in de belevingswereld van elf topbestuurders. Niet eerder kwamen zoveel topbestuurders bij elkaar over het onderwerp bedrijfscultuur. Het boek is een historische en wetenschappelijke verzameling van twaalf onderscheidende bedrijfsculturen die zorgdragen voor het werkgeluk van vele duizenden medewerkers, gasten en klanten.

Gerard van Vliet, directeur van de Nederlandse vereniging van Commissarissen en Directeuren, bracht alles samen naar de kern van de zaak en de vitale cultuurrol van bestuurders & toezichthouders in de huidige samenleving. Het boek is een warmtebron: een meeslepend, indringend, verhelderend en compleet Managementcultuurboek over de nieuwe bedrijfswarmte.

Specificaties

ISBN13:9789090312941
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:385
Uitgever:JFDI Holding
Druk:1
Verschijningsdatum:30-1-2019
Hoofdrubriek:Algemeen management
ISSN:

Lezersrecensies

5.0 van de 5
9 stemmen
9
0
0
0
0

Interviews en artikelen (1)

preview
De Confetti Company - Warme cultuurmakers in coole tijden
Luc van Bussel 20 februari 2019 De Confetti Company is een cultuurroman. In het boek legt Luc van Bussel een warme deken over bedrijfsculturen in de huidige coole digitale samenleving. Een preview.

Over Luc van Bussel

Luc van Bussel is een Gastvrijheidsondernemer met een missie. Hij gelooft in de groeiende noodzaak van hartverwarmende gastvrijheid in de huidige digitale coole samenleving. Hij noemt zijn medewerkers 'WarmteMakers' en heeft 'leiding een nieuwe lading' gegeven. Als veelgevraagd spreker inspireert hij bedrijven, organisaties, instellingen en (semi/publieke) overheden met zijn indringende boodschap over menselijke verbindingskracht in deze digitale transformatie. In 2017 schreef hij de managementbestseller ‘Gastgevers in Geluk, in zeven stappen naar hartverwarmende hospitality'. Het boek neemt de lezer mee op de grondslagen van gastvrijheid en stond vijf weken op Nr.1 bij Managementboek.nl Zijn nieuwe (vierde) boek ‘De Confetti Company, Warme Cultuurmakers in Coole Tijden" is een vernieuwd manifest voor ‘warme bedrijfsculturen’ waar medewerkers eregasten worden. In deze cultuurroman geeft hij zijn prikkelende visie & missie over nieuw werkgeverschap en werkgeluk. Hij nodigde tegelijk elf topbestuurders uit om hun unieke bijdrage te leveren aan dit inspirerend managementboek over een nieuwe bedrijfsethos. In het dagelijkse leven is Luc van Bussel (1964) getrouwd met Anne Margreet Meulman en zijn zij samen de ouders van Ralph & Jerry. Hij is CEO /DGA van het gastvrijheidsbedrijf Regardz Hospitality Group B.V. In 2017 richtte hij binnen Regardz een nieuw gastvrijheidsbedrijf op: NewHospitality B.V. Hiermee adviseert hij bedrijven & organisaties over hartverwarmende gastvrijheid en warme cultuurontwikkeling. Luc van Bussel noemt zichzelf een Vlaming met een Nederlands paspoort. Als Nederlander groeide hij op in het Vlaamse dorpje Leut en studeerde Hospitality Management aan de Erasmushogeschool in Brussel en Cornell University in New York. Hij was de vernieuwer van het succesvolle Center Parcs Europa in de jaren negentig en daarna 13 jaar de CEO & Partner van The Alwaysbemobile Company (o.a. Profile Tyrecenter). In 2014 werd hij gastvrijheidsondernemer en samen met Michiel Heilijgers mede-eigenaar van Regardz Hospitality Group. Meer informatie over Luc van Bussel vindt u op www.lucvanbussel.nl. Meer informatie over Regardz Hospitality Group en NewHospitality vindt u op www.regardz.com en www.NewHospitality.nl. Recensies over keynotes vindt u op www.newhospitality.nl/recensies.

Andere boeken door Luc van Bussel

Inhoudsopgave

VOORWOORD

#1 TOTEMTOER
#2 WEGVERSPERRING
#3 DE EEUW VAN MIJN ZONEN
#4 HET WEB SLUIT ZICH
#5 SNELLER DAN DE WERKELIJKHEID
#6 TUSSENSTOP OF EINDBESTEMMING
#7 KLIMAATVERANDERING
#8 HOSPITALITY ALS BEDRIJFSCULTUUR
#9 WIE WIJST DE WEG?
#10 ALS EEN VIS IN HET WATER
#11 MENSENWERK
#12 KINDEST REGARDZ
#13 DE PARTIJ VAN DE GASTVRIJHEID

INTERVIEWS
#1 AFAS - Bas van der Veldt
#2 a.s.r. - Jos Baeten
#3 Airbnb - Nick Wilkins
#4 citizenM - Michael Levie
#5 Gemeente Amsterdam - Yardena Shitrit
#6 Hutten - Bob Hutten
#7 Jumbo - Frits van Eerd
#8 Mise en Place - Lisette van Asten
#9 Missing Chapter Foundation - Laurentien van Oranje
#10 Swinkels Family Brewers - Jan-Renier Swinkels
#11 Tony's Chocolonely - Ynzo van Zanten

TOT SLOT
Gerard van Vliet - NCD Nederlandse vereniging van Commissarissen en Directeuren

HARTELIJK DESSERT
Dankwoord

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De Confetti Company