

Erwin Binneveld (39) is ondernemer pur sang. Afgestudeerd aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, heeft hij op dit moment een Spar express en een sandwichshop Eat Out in Utrecht.
Meer over Erwin BinneveldDirktasje en de grote grijze muis
Waar het sprookje ophoudt, begint het echt (retail)leven
Gebonden Nederlands 2009 1e druk 9789081228022Samenvatting
Het sprookje 'Dirktasje en de Grote Grijze Muis' is een boekje om beslissers werkzaam binnen (fast moving) consumer goods en retail aan te zetten tot anders denken. Het centrale thema is de potentie die bij één ieder aanwezig is om te groeien van eikel tot eik, wanneer u vooral trouw aan uw eigen identiteit (uw unieke waarden) durft te zijn. Een serieus onderwerp in een grappig jasje, dat eenvoudig wegleest en u hopelijk lekker wakker schudt. Het boekje is bedoeld als een eerste 'wakkerschudsessie' voor beslissers en andere geïnteresseerden.
Waarom opereren hamster Appie en olifant Jumbo wel voortvarend in de markt? Waarom kijkt iedereen altijd naar de winnaars in de branche, zoals H&M, Jumbo, Coca Cola, HeMA, Heineken, Zara, Google, Apple en Ikea? Wat doen zij dan zo anders dan Dirktasje en de Grote Grijze Muizen? Vragen die leven in elke branche. Overal is wel een Dirktasje en zijn er Grote Grijze Muizen.
De sprookjes-achtige discussie is vooral een metafoor om aan te geven dat elk individu en elke organisatie zichzelf kan ontplooien, wanneer ze gestimuleerd worden door het juiste leiderschap. Streef naar klanttevredenheid (making love to the consumer) en dit resulteert uiteindelijk in aandeelhouderwaarde. Winst en omzet zijn geen doel, maar het resultaat!
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Waarom zo'n uitgebreide brochure?
sprookje Dirktasje en de Grote Grijze Muis
Het inkoopbox met haar zijtakken
Zijtak 1 moeder Roorda
Zijtak 2 innovatiearme, aanbodgerichte inkoperswereld
Zijtak 3 het Grote Grijze Muizen-gebied
Zijtak 4 niet wat je verkoopt, maar wat je bent
Zijtak 5 supermarktassortiment verandert
Zijtak 6 waardengestuurd leiden en ondernemen
Zijtak 7 gezonde bedrijven en hun welzijn
Zijtak 8 de onderneming leeft!
Zijtak 9 menselijke basismotivaties
Zijtak 10 creativiteit & vernieuwing
Zijtak 11 coach mag niet aan de bal komen!
Zijtak 12 full-spectrum-zijn
Zijtak 13 rupsen gooien meerdere keren hun huid af
Zijtak 14 making love to the consumer
Waar haal je deze onzin vandaan? Bronnen!
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan