Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Blauwe Bananen

Hoe creëer ik als dienstverlener unieke kernvaardigheden en onderscheidend vermogen?

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2012 9789081528924
1
Voormalig #1Totaal 38 dagen
Verkooppositie 2261705 dagen in de top 100
Direct te downloaden

Samenvatting

Hoe creëer ik als dienstverlener unieke kernvaardigheden en onderscheidend vermogen?

Waar blinkt u in uit? Waarom zou de klant zijn geld aan u geven? Of waar is uw organisatie eigenlijk goed in? Dit zijn geen rare vragen, want als u zelf niet weet waarin u uitblinkt, wie weet het dan wel? In de dagelijkse praktijk weten de meeste medewerkers en organisaties niet wat hun sterke punten zijn.

Eigenschappen als betrouwbaar en betrokken worden dan genoemd. Het probleem van deze eigenschappen is dat het onderscheidend vermogen nihil is. Veel dienstverleners vertalen dit met de term core competences. Blauw staat in onze visie voor uniek, terwijl geel de kleur is voor marktconform, neutraal, weinig uniek. De centrale vraag in dit boek is dan ook: Wat zijn uw core competences? Of in termen van de titel van dit boek: Wat is uw blauwe banaan?

Specificaties

ISBN13:9789081528924
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:94
Druk:1
Verschijningsdatum:2-8-2012
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (2)

Paul Hassels Mönning | 19 juli 2012
'Blauwe Bananen' maakt nieuwsgierig door de Seth Godin-achtige titel en een hoge notering in de managementboek top 10. Wouter de Vries Jr. en Thiemo van Rossum maken de verwachtingen voor dienstverleners die echt willen uitblinken en beter gebruik willen maken van hun core competenties gedeeltelijk waar.Lees verder
Eric van Arendonk RM | 18 april 2012
Mijn eerste gedachte bij het zien van de titel 'Blauwe bananen' was dat het een associatie had met de bestseller 'Blue ocean', maar de enige overeenkomst met dat boek is de kleurbenaming, voor de rest niets. In dit boek gaat het met name over de kunst van onderscheidend vermogen, iets wat een blauwe banaan absoluut heeft in een gele tros soortgenoten.Lees verder

Lezersrecensies

3.9 van de 5
41 stemmen
25
2
3
7
4

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

interview
Wouter de Vries jr.: waarom Tiësto beter is dan een DJ met verzoekplaatjes
Hans van der Klis 28 maart 2012 ‘Maak je er wel een beetje een leuk stuk van?’ Wouter de Vries jr., universitair docent in de dienstenmarketing, ondernemer en spreker, heeft geen behoefte aan dikdoenerij. Met zijn bestseller Blauwe Bananen, die hij samen schreef met Thiemo van Rossum (die tijdens het afnemen van het interview helaas in het buitenland vertoefde), wil hij zijn theorieën over dienstenmarketing juist eens op een leuke en toegankelijke manier onder de aandacht brengen.
Alle interviews en artikelen (1)

Over Wouter de Vries jr.

Wouter de Vries jr. is sinds 1992 werkzaam aan de Vrije Universiteit te Amsterdam. Hij doceert daar het vak Dienstenmarketing. Als gastdocent doceert hij met regelmaat aan universiteiten in Duitsland, Italië en Rusland. Van zijn hand zijn reeds zeven boeken en vele artikelen verschenen op het gebied van onder andere dienstenmarketing, kwaliteitsperceptie, job involvement, balanced scorecard, marktoriëntatie en marktgerichtheid. Wouter de Vries jr. verzorgt jaarlijks op dit vlak tientallen lezingen en (in-home)trainingen voor zowel commerciële dienstverleners als de overheid. Hij gebruikt de toevoeging junior altijd consequent omdat het volgens hem één van de weinige titels is die een mens zelf nooit meer kan behalen. Je bent het of je wordt het nooit.

Andere boeken door Wouter de Vries jr.

Over Thiemo van Rossum

Thiemo van Rossum is oprichter en directeur van het bedrijf Studelta, dat hij in 2005 tijdens zijn studie Bedrijfskundige Economie heeft opgericht. Hij heeft door keuzes durven maken en goed in te spelen op behoefte van organisaties van een standaard dienstverlening een blauwe banaan weten creëren.

Andere boeken door Thiemo van Rossum

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. De uitgangssituatie
2. De eerste B: Behoeften
3. De tweede B: Belofte
4. De derde B: Beleving
5. De vierde B: Bewijs

Overzicht van alle tips

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Blauwe Bananen