

Nooit meer strategiepijn
Arrow Dynamics, een handreiking naar houdbare waarde(n) creatie
Gebonden Nederlands 2010 9789081584517Samenvatting
´Nooit meer strategiepijn´ schetst nut en noodzaak van houdbare waardecreatie. Het schetst ook de weg erheen, en het ontvouwt het kader van een humanistisch-economisch rentmeesterschap waarbinnen 'excess returns' gestalte kunnen krijgen: Arrow Dynamics. Het verbindt de aandachtige mens en de gewetensvolle organisatie met 'stretch value'.
De auteur koppelt het uitputtend benutten van het totale in de onderneming geïnvesteerde vermogen, de capital base, aan het geobjectiveerd stellen van uiterst ambitieuze doelen. Daarmee worden aard en omvang van onvermoed potentieel zichtbaar. En realiseerbaar. Nooit meer strategiepijn plaatst innovatie, rendement en strategie weer bovenaan de agenda van bezielend leiderschap. En het maakt moed en energie hanteerbaar als bouwstenen voor een verrijkende toekomst, voor mens, organisatie en maatschappij.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Interviews en artikelen (2)
Over Leo van de Voort
Inhoudsopgave
Voorwoord en erkentelijkheid
'Leestips'
1 Inleiding
2 Moreel kapitaal, en 'mindfulness & consciousness' in leiderschap en organisaties
Prelude op hoofdstuk 3, 'Barbarians at the Gate'
3 De ontdekking van Arrow Dynamics
4 Strategie en flexibiliteit: reële opties, innovatie en 'Gameswitch'-strategieën
5 Rust, ritme, ruimte en tijd: context voor ontwikkeling van Arrow Dynamics
6 De democratische onderneming: visie, aandacht en geweten gebalanceerd
7 Aandacht, geweten en leiderschap in organisaties
8 Implementatie en ontwikkelprocessen
9 Tot slot
Over consultancy
Literatuur
Over de auteur
Mensen die dit boek kochten, kochten ook...
Alle 100 bestsellers
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan