Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Van veranderen naar verbeteren

Hoe krijg je iedereen mee?

Paperback Nederlands 2013
Verkooppositie 4644
Verwachte levertijd ongeveer 4 werkdagen

Samenvatting

Organisaties in de zorg maken veel veranderingen door. Bij een groot deel van deze veranderingen wordt het beoogde resultaat niet gehaald of vallen medewerkers en leidinggevenden terug op hun oude gedrag.

Hoewel er al veel boeken zijn geschreven over verandermanagement, biedt dit boek een unieke aanpak, de cirkel van succesvol veranderen: een combinatie van de harde en de zachte kant van veranderen.

De harde kant laat zien hoe u met een stapsgewijze, rationele benadering weerstand doorbreekt. De zachte benadering gaat in op de psychologische veranderingen van medewerkers en hoe u hiermee als leidinggevende het beste kunt omgaan. De inhoud van het boek berust op theoretische kennis, geïllustreerd met vele voorbeelden uit de dagelijkse praktijk.

Met de aanpak in dit boek kunt u morgen aan de slag. Alle praktische voorbeelden zijn toegespitst op ziekenhuizen. De methodiek, of onderdelen ervan, is echter toepasbaar op veranderingen in elke willekeurige organisatie.

De praktische aanpak met de cirkel van succesvol veranderen leidt tot een blijvende verbetering: niet alleen verandert de organisatie, ook de medewerkers ondergaan een transformatie. U verandert immers niet om te veranderen, maar om te verbeteren!

Specificaties

ISBN13:9789081665803
Trefwoorden:veranderen, verbetering
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:123
Druk:1
Verschijningsdatum:17-12-2013

Lezersrecensies

4.0 van de 5
7 stemmen
3
3
0
0
1

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Inhoudsopgave

Inleiding
1. Waarom nog een boek over verandermanagement?

Deel I: De harde kant van veranderen
2. Theory of Constraints in relatie tot Thinking Processes
3. De probleemanalyse: waarom en wat veranderen?
4. Het oplossingsontwerp: waarheen gaan we veranderen?
5. De planning en implementatie van de verandering

Deel II: De zachte kant van veranderen
6. Effectieve communicatie met metaprogramma's: de zachte kant
7. De transitiefasen en effectieve communicatie: de zachte kant
8. De combinatie hard en zacht veranderen

Bijlagen

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Van veranderen naar verbeteren