


Martijn Arets daagt en inspireert met zijn bedrijf Brand Expedition organisaties en individuen uit op het gebied van merk, strategie, ondernemerschap, innovatie, nieuwe business modellen en, niet te vergeten, social media.
Daarnaast gebruikt hij zijn ervaring en energie om andere organisaties verder te helpen en om te participeren in startups die de wereld willen veranderen.
Meer over Martijn AretsBrand Expedition
A journey visiting Europe's most inspiring brands
Gebonden Engels 2012 1e druk 9789081854801Samenvatting
Martijn Arets is door bezoekers van Sprout.nl uitgeroepen tot 'Beste ondernemer van 2011'
Waar we ook gaan en staan, we worden altijd omringd door merken. Toch vragen we ons zelden af hoe ze zijn ontstaan. Welke filosofie hield de oprichter van een merk er op na? Welke factoren droegen bij aan het succes? Wat ging er goed? Wat niet? En hoe zorgt een merk ervoor dat het ook in de toekomst succesvol blijft?
Marketingprofessional Martijn Arets ging op zoek naar antwoorden op deze vragen en bezocht twintig Europese merken tijdens een unieke reis: de Brand Expedition. Hij zegde zijn baan op, verzamelde sponsors en mediapartners om zich heen en trok in een authentiek Volkswagen T2 busje vijf maanden Europa in.
Zijn avonturen en ervaringen waren tijdens de reis te volgen via brand-expedition.eu en zijn wekelijkse artikelen in dagblad De Pers. In dit boek vertelt hij de verhalen van twintig aansprekende Europese merken als LEGO, Mini, Freitag en Adidas, afgewisseld met foto's, citaten en zijn belevenissen onderweg.
'Brand Expedition' is niet alleen interessant voor mensen die zich professioneel bezighouden met marketing en merkontwikkeling, maar ook voor iedereen die zich interesseert voor de oorsprong van Europa's bekendste merken en de avontuurlijke verhalen, inspirerende visies en leuke anekdotes die bij hun ontwikkeling horen.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
NETLOG - From bedroom to head office
KOZIOL - Always ahead to the trends
MINI - not a status symbol but an expression of personality
ADIDAS - Cleats make Adi famous
LEGO - Lego is really enjoying the crisis
KOENISEGG - From boyhood dream to supercar
KRONAN - Conquering the world on an Old-timer bicycle
BANG & OLUFSEN - Surviving in a niche market
TOMTOM - Travelling across the world with the help of a box
PHILIPS - Beyond the light bulb
INNOCENT - Make way for Smoothies
MANCHESTER UNITED - Everyone is Part of the Team
DUVEL - Belgian Beer with a foreign touch
VICTORINOX - Sharpening the knives after 9/11
OLYMPIC GAMES - Twittering form the Olympus
ALESSI - Link between designer and consumer
FREITAG - Sustainable design
SWAROVSKI - More than just Crystal Jewelry
SKYPE - No-budget connecting
THE BODY SHOP - Truly green
Brands not 2 visit
Conclusion
Afterword
Words of thanks
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan