Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, , , e.a.

Crowdfunding, de hype voorbij

Haal maximale waarde uit jouw crowdfundingcampagne

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2014 9789059727595
Direct te downloaden

Samenvatting

Crowdfunding, dé alternatieve vorm van financieren, wordt gezien als de nieuwe heilige graal. Maar wat is er nu écht nieuw aan deze vorm van financiering en is het wel zo waardevol als iedereen roept? Of kun je er in sommige gevallen maar beter niet aan beginnen? Hoe ziet de toekomst van crowdfunding eruit? En als je besluit te crowdfunden, hoe haal je dan maximale waarde uit de campagne? Geld is namelijk niet altijd het meest waardevolle resultaat van een campagne.

In 'Crowdfunding, de hype voorbij' zetten vier ondernemers, elk vanuit hun eigen professionele ervaring, crowdfunding (weer) met beide benen op de grond. Ze schetsen de geschiedenis en context van crowdfunding en gaan uitgebreid in op de stappen en afwegingen die belangrijk zijn om een campagne optimaal in te richten. Zo dagen ze jou uit om maximale waarde uit jouw crowdfundingcampagne te halen.

Met dit boek kun je meteen aan de slag met je crowdfundingcampagne. De praktische informatie is voorzien van kritische kanttekeningen, waardoor de schrijvers je zowel op strategisch als operationeel niveau wegwijs maken in de wereld van crowdfunding.

"Crowdfunding is een natuurlijke vorm van financieren voor ondernemers.Het levert niet alleen geld op voor ondernemers die willen innoveren en groeien, maar ook een betrokken netwerk van financiers. Dit boek biedt ondernemers praktische hulp om zelf de kansen van crowdfunding in te zien en er mee aan de slag te gaan." - Hans Biesheuvel, Founder ONL voor ondernemers en De OndernemersClub

"Crowdfunding is the way to go. Geweldig boek!" - Annemarie van Gaal

Specificaties

ISBN13:9789059727595
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:118
Druk:1
Verschijningsdatum:24-9-2014
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

Jeanine Dijkhuis | 31 maart 2015
Een praktisch boek over het zelf opzetten van een crowdfunding-campagne. Een compleet en actueel overzicht van vormen, definities, infrastructuur, rollen binnen het campagneteam, regelgeving en afhankelijkheden. Inclusief een vergelijking tussen soorten platformen.Lees verder

Lezersrecensies

4.8 van de 5
5 stemmen
4
1
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Martijn Arets

Martijn Arets is ondernemer en internationaal platformexpert. Na een carrière als lichttechnicus, evenementenorganisator en marketingmanager zegde hij in 2010 zijn baan op om zijn droom achterna te gaan. In een oud Volkswagenbusje reisde hij vijf maanden door Europa om in gesprek te gaan met de leiders van twintig authentieke Europese merken als Mini, Adidas, LEGO, Alessi en Manchester United. Zijn bevindingen bundelde hij in het boek Brand Expedition, een reis langs de twintig meest inspirerende merken. Voor de vertaling en productie van de Engelse editie wist hij vervolgens als een van de eersten ter wereld via een op aandelen gebaseerde crowd-fundingscampagne op het platform van Symbid de benodigde 20.000 euro bijeen te brengen. Mede door deze crowdfundingscampagne werd hij in 2011 door de lezers van ondernemersmagazine Sprout gekozen tot de beste ondernemer van het jaar. Een wedstrijd waarin hij genomineerden als John de Mol, Reinout Oerlemans en Floris van Bommel achter zich liet. Martijn werd gevraagd om als ‘European Young Leader’ Nederland te vertegenwoordigen in een Europese denktank en een TED-Talk in Griekenland te geven. Geïntrigeerd door de mogelijkheden van onlineplatformen en gedreven door nieuwsgierigheid onderzocht hij daarna acht jaar lang de opkomst van de platformeconomie. Hiervoor ging hij in gesprek met vijfhonderd deelnemers in zestien landen. De resultaten van deze expeditie beschrijft hij in dit boek. Tijdens deze expeditie schreef hij de boeken Crowdfunding, de hype voorbij en Crowdfunding voor Dummies. Met zijn eigen bedrijf Professional Outsider Consultancy deelt Martijn zijn kennis door het geven van presentaties en advies. Daarnaast initieert hij eigen onderzoeken, waarvoor hij verschillende partners bijeenbrengt die de interesse en nieuwsgierigheid naar het vraagstuk delen, om vervolgens samen op onderzoek uit te gaan. Als onafhankelijke stem in het debat draagt Martijn bij aan verschillende onderzoeken en probeert hij de ontwikkelingen rondom de opkomst van onlineplatformen te duiden. Zo zette hij de platformen www.deeleconomieinnederland.nl en www.platformwerk.nl op om de omvang van de platformmarkt voor een groot publiek duidelijk te maken. Als bruggenbouwer brengt hij stakeholders samen, om het debat inhoudelijker en constructiever te laten verlopen. Martijn woont in Houten, samen met Jannette en hun drie kinderen Joep, Sophie en Anna.

Andere boeken door Martijn Arets

Over Ronald Kleverlaan

Ronald Kleverlaan (1977) is onafhankelijk adviseur, onderzoeker en trainer. Hij is één van de meest invloedrijke personen in Europa op het gebied van crowdfunding. Zijn grootste passie is om personen kansen te bieden om met behulp van hun netwerk hun dromen te realiseren. Hij is een veelgevraagd (internationaal) spreker over crowdfunding, adviseur "Crowd Investing" voor de Europese Commissie en vicevoorzitter van het European Crowdfunding Network. Bij zijn lezingen en interne workshops zijn in totaal meer dan 10.000 personen aanwezig geweest. Tevens is hij oprichter van de Crowdfunding Hub, het Nederlandse crowdfunding kenniscentrum. Hier wordt in samenwerking met universiteiten, crowdfunding platformen en adviseurs, onderzoek gedaan naar crowdfunding. Deze kennis wordt via publicaties en openbare bijeenkomsten gedeeld.

Andere boeken door Ronald Kleverlaan

Over Marije Lutgendorff

Marije Lutgendorff adviseerde organisaties over fondsenwerving als cultuurconsulent in dienst van verschillende gemeentes. Sinds januari 2013 adviseert zij als CrowdLokaal ondernemers die met crowdfunding aan de slag willen. Ze geeft workshops en lezingen over hoe je een succesvolle campagne voert. Het begeleiden van de voorbereiding van campagnes vergelijkt zij met het regisseren van een theatervoorstelling. Het draait bij een crowdfundingcampagne naast het solide financiële verhaal ook om timing, de juiste mindset van de ondernemer die in de spotlight moet gaan staan, creativiteit en bovenal het vertellen van een goed verhaal.

Andere boeken door Marije Lutgendorff

Over Koen van Vliet

Koen van Vliet is als ondernemer actief op het snijvlak tussen cultuur, creatieve industrie en ondernemerschap. Hij onderzoekt, ontwikkelt en ondersteunt projecten die te maken hebben met nieuwe vormen van samenwerking en financiering, zo stond hij onder andere aan de basis van het Nationaal Crowdfunding Onderzoek, is hij een van de oprichters van het platform voor cultuur en ondernemerschap in Nijmegen en organiseerde hij diverse debatten en congressen over samenwerking in de creatieve industrie.

Andere boeken door Koen van Vliet

Inhoudsopgave

Voorwoord
Over de auteurs

Deel 1: Inleiding in crowdfunding
1. Achtergrond van crowdfunding
1.1 Inleiding in crowdfunding
1.2 Geschiedenis van crowdfunding
1.3 Crowdfunding platformen
1.4 Vormen van crowdfunding
2. Wat Levert crowdfunding op voor ondernemers?
3. Crowdfunding -ecosysteem
4. Regelgeving voor crowdfunding
4.1 Fiscale aspecten van crowdfunding
4.2 Internationale crowdfunding
4.3 Do-it-yourself crowdfunding

Deel 2: Praktische invulling van je campagne
5. Pre-crowdfunding
5.1 Propositie
5.2 Team
5.3 Kijk ook eens rond
5.4 Breng je netwerk in kaart
6. Strategische keuzes in je campagne
6.1 Doelbedrag
6.2 Kosten van een campagne
6.3 Keuze van type crowdfunding
6.4 Tegenprestaties
6.5 Platform of in eigen beheer
6.6 Duur van de campagne
7. Campagne voorbereiden
7.1 Presentatie van je propositie
7.2 Informatie op de crowdfundingpagina
7.3 Informatie op internet
7.4 Communicatie voorbereiden
7.5 Netwerk voorbereiden
8. Campagne voeren
9. Post-campagne

Deel 3: Toekomst van crowdfunding
10. Nederland in het crowdfundinglandschap
11. Ontwikkeling van de platformen
12. Betrouwbaarheid van crowdfunding?

Nawoord
Verklarende woordenlijst
Dankwoord
Bronnenlijst en inspiratie
Overzicht Nederlandse crowdfundingplatformen

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Crowdfunding, de hype voorbij