Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 23% korting
,

The ultimate guide to Category Management

a shopper-centric method of cooperation between retailer and supplier

Paperback Engels 2017 9789082232417
Verkooppositie 1070
Laatste exemplaren! Op=Op!
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis
42,50
32,95
VOORDEEL - 23% korting

Samenvatting

Retail is changing faster than ever this decade. The power has shifted to the shopper, and only strong retail brands, with professional Category Management and excellent execution will be able to grow profitably. Category Management is needed to build a strong retail format and brand. Categories fulfill different roles from traffic builder to routine or destination category and must add value to the retail brand.

We believe that intensive cooperation between retailers and suppliers is necessary to perform this task well. This requires understanding and skills from both parties. And with The guide to Category Management, we offer a guideline to professionalize your Category Management. Whether you are a category manager, format manager, sales manager, marketer or a trade marketer, you have to deal with the retailer’s Category Management. We look at this specialism from the retailer’s perspective, and that is why it is also very suitable for anyone who wants to do business with that retailer. We discuss all aspects that have to do with Category Management. This leads to sharp observations and spicy conclusions.

Hundreds of international companies made Category Management into what it is today. Our first guidebook was initially written in 2006, around the 10th anniversary of ECR Netherlands (part of GS1) - with the help of dozens of specialists from retailers and suppliers. In 2014, this book has been completely revised and updated with new cases and insights. Among other things, the growing role of online shopping and more detailed information about the shopper added an extra dimension and emphasized growth opportunities. In 2017 this international edition is published.

For this book, the authors Jan-Willem Grievink (food-chain expert) and Evelyn van Leur (Category Management and Trade Marketing expert) have linked their expertise to the practical experiences of many Category Management specialists from food and non-food retail chains.

Specificaties

ISBN13:9789082232417
Rubriek:Marketing
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:215
Druk:1
Verschijningsdatum:30-3-2017

Lezersrecensies

5.0 van de 5
2 stemmen
2
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Jan-Willem Grievink

Jan-Willem Grievink is al 40 jaar op beleidsniveau actief in de foodsector. Als boerenzoon kwam hij al jong in aanraking met een supermarktondernemer. Jan-Willem volgde opleidingen in marketing, bedrijfseconomie, journalistiek en general management. Sinds 2003 is hij directeur van het FoodService Instituut (FSIN) en als hoofddocent strategie en ontwikkeling verbonden aan EFMI Business School en de Masterclass Foodretail. Jan-Willem houdt zich continu bezig met veranderingsprocessen toegespitst op foodshopper- en ketenvraagstukken in de (inter)nationale levensmiddelenbranche. Hij heeft tientallen publicaties, studies en vakboeken op zijn naam staan. Jan-Willem was onder andere marketing manager bij de Nedac Sorbo Group, hoofdredacteur en directeur van de vakbladen Foodmagazine en NieuwsTribune en directeur bij de Prisma Food Group (met 400 supermarkten). Sinds 1998 is hij primair bezig met strategische veranderingen in de brede foodsector. Hij geeft zijn visie jaarlijks in tientallen presentaties, colleges, interviews met de landelijke pers en vakbladen.

Andere boeken door Jan-Willem Grievink

Over Evelyn van Leur

Evelyn van Leur heeft bedrijfskunde gestudeerd en is al 25 jaar actief op het commerciele vlak, vooral in Category Management. Evelyn is bekend met zowel de leverancier- als retailzijde in verschillende branches en werkte onder meer bij L’Oréal, Honig, Koninklijke De Ruijter en Pearle. In 2008 richtte ze de Category & Trade Company op met als doel retailers en leveranciers dezelfde taal te laten spreken. Door te denken en werken vanuit de shopper en de formule is groei te realiseren. De Category & Trade Company faciliteert en begeleidt de samenwerking tussen retailers en leveranciers. Het bedrijf werkt in verschillende branches en verzorgt trainingen, categorievisies en categorieplannen en begeleidt de implementatie en borging. De Category & Trade Company is actief in verschillende branches in de foodretail, maar ook in DHZ-, tuin, slijterij, vers en drug markt, kortom overal waar shoppers komen. Evelyn is daarnaast columnist voor FoodPersonality en geeft college aan de het Anton Jurgens Instituut van de HAS en Development Booster.

Andere boeken door Evelyn van Leur

Inhoudsopgave

Preface and Introduction

1. Category Management in perspective
2. Category Management in conjunction with the overall retail policy
3. Environmental analysis
4. The shopper
5. The retail brand
6. How to build a category plan
7. Category Management and the organization of retailer & supplier
8. Daily Category Management in 25 questions

Bibliography and sources

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        The ultimate guide to Category Management