Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Power to the people - Marketing in de zorg

Paperback Nederlands 2015 1e druk 9789082340303
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

De Nederlandse gezondheidszorg is de laatste jaren sterk veranderd. Patiënt en cliënt staan centraal en gemeenten en verzekeraars ontpoppen zich als kritische zorginkopers. De woorden innovatieve en doelmatige oplossingen liggen op ieders lippen bestorven. Onmiddellijk gevolgd door de opdracht aan zorgorganisaties om marktgerichter, klantgerichter en ondernemender te worden om te kunnen blijven bestaan. Maar de invoering van marketing in de zorg is in de praktijk vaak lastiger dan gedacht. Want wat is marketing in de zorg, wat moet je doen, hoe pak je dat aan en hoe organiseer je dat intern?

Power to the people beschrijft hoe je als zorgorganisatie marktgericht wordt en hoe je marketing als nieuwe discipline met succes kunt invoeren in de eigen zorgorganisatie. Power to the people beschrijft hoe zorgorganisatie Pluryn de invoering van de marketingfunctie vanaf 2008 heeft aangepakt en wat daarbij belangrijke lessons learned zijn geweest. Power to the people bevat praktische inzichten, praktijkvoorbeelden, concepten, ontwerpen en tips. Het vormt daarmee een inspirerend hulpmiddel voor bestuurders, directeuren, managers en medewerkers in de zorg die zich bezig houden met de invoering van marketing in hun zorgorganisatie.

Specificaties

ISBN13:9789082340303
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:142
Uitgever:Pluryn
Druk:1
Verschijningsdatum:18-3-2015
Hoofdrubriek:Marketing, Non-profit
ISSN:

Expertrecensies (2)

recensie
Power to the people - Marketing in de zorg
Christel Deckers | 1 juni 2015
‘Power to the people’, een prachtige en krachtige titel, een oranje opgeheven vuist erbij en een regenboog aan verfspetters aan de buiten én de binnenkant van het boek. Marktwerking in de zorg vraagt om marketing in de zorg. Hoe zorg je ervoor dat potentiële cliënten voor jouw organisatie kiezen en niet voor de concurrent?
Lees verder
recensie
Power to the people - Marketing in de zorg
Milou Engelaer | 29 april 2015
Op zoek naar meer inhoudelijke kennis over de zorgsector werd ik geattendeerd op het boek ‘Power to the people’ dat schrijft over hoe zorgorganisatie Pluryn marketing heeft ingevoerd in de organisatie. Omdat ik zelf een klein jaar als vrijwilliger heb gewerkt bij Pluryn, was ik meteen nieuwsgierig.
Lees verder

Lezersrecensies

4.8 van de 5
9 stemmen
7
2
0
0
0

Interviews en artikelen (2)

nieuws
De Week van Zorg en Welzijn is een mooi visitekaartje
Sjors van Leeuwen 13 maart 2018 Honderden zorg- en welzijnsorganisaties openen tijdens De Week van Zorg en Welzijn hun deuren om aan Nederland te laten zien hoe het er aan toegaat op de werkvloer.
interview
Sjors van Leeuwen en Marian Draaisma: ‘Zorgorganisaties moeten met marketing aan de slag’
Sjors van Leeuwen 10 april 2015 Het nieuwe boek Power to the people gaat over marketing in de zorg. Een nieuw fenomeen voor zorgorganisaties. Het boek beschrijft hoe je als zorgorganisatie marktgericht wordt en hoe je marketing als nieuwe discipline kunt invoeren in een zorgorganisatie. Aan de auteurs Marian Draaisma, Marketing Director bij Pluryn, en Sjors van Leeuwen, Indora Managementadvies en Zorgmarketingplatform, stelden we de volgende vragen.

Over Marian Draaisma

Marian Draaisma is Marketing Director van zorgorganisatie Pluryn. Naast haar werk als marketingdirecteur is ze ook columniste. Tot 2007 was ze eigenaar van het marketing reclamebureau Ruijs Draaisma. Marian Draaisma was initiatiefnemer en voorzitter van het Europees netwerk van reclamebureaus Eurada.

Andere boeken door Marian Draaisma

Over Sjors van Leeuwen

Sjors van Leeuwen (Indora Managementadvies) is adviseur, auteur en spreker op het gebied van klantgericht ondernemen, strategie en marketing. Door zijn ervaring is hij goed thuis in vele strategische vraagstukken en het toenemend belang van de ‘de klant’ als onderscheidende factor. Sjors schreef o.a. Wendbare strategie op één A4, Zorgmarketing in de praktijk en CRM in de praktijk.

Andere boeken door Sjors van Leeuwen

Inhoudsopgave

1. Waarom marketing in de zorg?
2. De marketinguitdaging bij Pluryn
3. Van visie naar actie naar resultaat
4. Strategische positie van marketing
5. Marketing als veranderingsproces
6. Marketingafdeling als kritieke succesfactor
7. Bouwen van een sterk merk
8. Het vervolg

Bijlagen

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Power to the people - Marketing in de zorg