Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Basisboek neuromarketing

Neuro-onderzoek voor marketing- en communicatieprofessionals

Paperback Nederlands 2016 9789046905180
Verkooppositie 5417
Verwachte levertijd ongeveer 4 werkdagen

Samenvatting

Veel mensen denken bij neuromarketing aan het ongemerkt beïnvloeden van de consument door het brein de boodschap als het ware 'in te fluisteren'. Maar neuromarketing is meer dan dat. Neuromarketing biedt inzicht in zowel het bewuste als onbewuste proces in de mens. Door neuro- onderzoek in te zetten kunnen marketing- en communicatieprofessionals consumentengedrag beter begrijpen, effectiever communiceren en succesvoller innovaties vermarkten.

Basisboek neuromarketing geeft een kritische en wetenschappelijk onderbouwde inleiding in dit jonge onderzoeksgebied. Het model De complementaire cirkel van marktonderzoek helpt studenten en professionals om neuro-onderzoek in het bredere geheel van onderzoeksmethodes te plaatsen. Er wordt beschreven wat neuromarketing is en waarom en wanneer het ingezet kan worden. De werking van neuro-onderzoek wordt uitgelegd: hoe werkt het zenuwstelsel, welke onderzoekstechnieken zijn er en hoe kun je nagaan of deze technieken betrouwbaar, valide en ethisch verantwoord zijn? Ook een reeks van toepassingsmogelijkheden in marketing en communicatie komen middels diverse praktijkvoorbeelden aan bod.

Voor docenten zijn er op aanvraag PowerPoints met daarin o.a. links naar aanvullend materiaal (o.a. filmpjes) beschikbaar.

Specificaties

ISBN13:9789046905180
Rubriek:Marketing
Trefwoorden:neuromarketing
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:169
Uitgever:Coutinho
Druk:1
Verschijningsdatum:25-6-2016

Expertrecensies (1)

Basisboek neuromarketing
Louis Thörig | 1 december 2016
Neuromarketing is een relatief nieuw vakgebied met een veelbelovende toekomst dat neuro- en psychofysiologische onderzoekstechnieken toepast om de onbewuste impact van marketing en marketingcommunicatie op het consumentenbrein in kaart te brengen. Neuromarketing vindt momenteel nog voornamelijk plaats in de B2C-context, maar de aandacht voor B2B –branding is wel groeiend de laatste jaren.Lees verder

Lezersrecensies

4.6 van de 5
10 stemmen
9
0
0
0
1

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Eveline van Zeeland

Eveline van Zeeland studeerde Psychologie en Algemene Economie, doceerde aan diverse opleidingen en was HRM-adviseur. Ze werkt als docent en onderzoeker aan Fontys Hogeschool Marketing Management en promoveert op onderzoek naar neuro-onderzoek in een B2B context.

Andere boeken door Eveline van Zeeland

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Basisboek neuromarketing