Marketing NIMA A-examen
Alle exameneisen toegelicht en uitgelegd
Paperback Nederlands 2024 1e druk 9789083003917Samenvatting
Het examenboek NIMA Marketing A1 bevat alle kennis die je nodig hebt om het examen Marketing A1 van NIMA te halen. Bij elke exameneis is een toelichting en of een uitleg geschreven, zodat je goed in staat bent de gevraagde begrippen te kennen, weet wat ze betekenen en hoe je ze van andere vaktermen kunt onderscheiden. Het examen bestaat uit meerkeuzevragen aangevuld met een aantal open vragen waarin je de kennis moet toepassen.
De inhoud bevat de basis van het vakgebied Marketing. Allereerst de basisbegrippen van het vakgebied, de belangrijke modellen voor strategische groei en marktanalyses, de beroemde vier P's van Prijs, Plaats, Product en Promotie, bedrijfstakanalyses, groeistrategieën en de swot-analyse, modellen voor het analyseren van de externe omgeving, de markt, de bedrijfstak, de vraag- en aanbodzijde van de markt, afnemersgedrag, marktonderzoek, detailhandelsmarketing en internationale marketing. In het bijzonder aandacht voor marketingstrategie, de marketingmix. En een uitwerking van sales promotion, direct marketing, public relations, online marketing en zoekmachinemarketing.
Trefwoorden
marketing marktbegrippen nima-examen bedrijfskolom bedrijfstak branche marktanalyse verkoopmarkt concurrentiekrachten consumentenmarkt industriële markt inkoopmarkt vraagzijde aanbodzijde verkoopproces verkoopafdeling intermediairs concrete markt abstracte markt toeleveranciers accountmanagement verkooptechnieken management by objectives inkoopgedrag decision making unit koopcentrum sellogram vocatio-formule herhalingsaankoop closing
Trefwoorden
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan