Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Creatief schrijven

voor copywriters

Paperback Nederlands 2021 9789083149905
10
Voormalig top 10Totaal 44 dagen
Voormalig top 100Totaal 106 dagen
Verkooppositie 686Hoogste positie: 2
Op voorraad | Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

In dit langverwachte boek onthult '8-figure' copywriter Roy Ishak hoe je een originele en onderscheidende schrijfstijl ontwikkelt. Stap-voor-stap, met soms een grap.

Je hebt boeken over copywriting die soms een hoofdstukje wijden aan creatief schrijven. En je hebt boeken over creatief schrijven die voor iedereen zijn: auteurs, journalisten etc. Ben jij een copywriter en wil je méér variatie aanbrengen in je teksten? Writer’s blocks doorbreken? Of een schrijfstijl ontwikkelen die uitblinkt? Dan biedt de huidige vakliteratuur dus óf te weinig tips óf te veel onbruikbare tips.

Dit boek brengt hier verandering in. Dit is het eerste Nederlandstalige boek in 15 jaar dat zich 100% focust op marketingteksten: website-content, nieuwsbrieven, Facebook-berichten, you name it. Je treft hierin 57 invalshoeken, een kruiwagen vol praktische schrijftips én het (nooit eerder vertoonde) denkproces achter creatieve teksten. Hierdoor kun je alle leerstof direct toepassen in je dagelijkse werk.

'Dit boek zou verplichte kost moeten zijn.' – Robin Timmers, copywriter

'Een meesterwerk.' – Robin Bouwman, Facebook Advertising specialist

'Lang geleden dat ik creatief zo getriggerd ben.' – Caroline de Vente, content marketeer

'Het is alsof Google z’n algoritme openbaar maakt.' – Arjan Jonker, SEO-tekstschrijver

'Het plezier straalt ervan af.' – Arthur Snaauw, bestuurslid Tekstnet

Specificaties

ISBN13:9789083149905
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:208
Uitgever:royishak.nl
Druk:1
Verschijningsdatum:1-6-2021
Hoofdrubriek:Reclame en verkoop
ISSN:

Expertrecensies (2)

Creatief schrijven - 'Spoort aan om tijd in schrijven te stoppen'
Dymph Neeteson | 16 september 2021
Creatief schrijven voor copywriters van Roy Ishak sprak me meteen aan. Ik schrijf copy, maar ben geen voorstander van kopiëren, dus dan blijft er niks anders over dan zelf creatief te zijn. En zeg nu zelf, wat geeft er meer voldoening dan een origineel gevonden woordspeling of vergelijking?  
Lees verder
Creatief schrijven - 'Een buitencategorie'
Henk Jan Kamsteeg | 10 juni 2021
Er zijn boeken die ik na gelezen te hebben keurig in mijn kast zet en er zijn boeken die lange tijd op m'n bureau blijven liggen, omdat ik ze regelmatig wil blijven openslaan. Creatief schrijven voor copywriters hoort - zo weet ik nu al - bij de tweede categorie.
Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
34 stemmen
33
1
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

preview
Creatief schrijven - Voor copywriters
Roy Ishak 27 mei 2021 Lezen ze je copy van A tot Z? Of van A tot ZZzZzz? De kunst is dat je je lezer blijft verrassen. Je wilt als copywriter je pennenvruchten steeds op nieuwe manieren formuleren. Anders raakt je lezer verveeld en haakt hij af.

Over Roy Ishak

Roy Ishak is een freelance copywriter. Hij genereerde +70 miljoen euro voor zijn opdrachtgevers, werkte jarenlang voor Traffic Builders BV, bediende een recordaantal klanten (ruim 500 in 5 jaar), biedt de hoogst beoordeelde cursus Copywriting van Nederland (9,5), won verschillende awards (waaronder 4 jaar op rij ‘beste opleider van Nederland’) en somt successen graag op in de derde persoon.

Andere boeken door Roy Ishak

Inhoudsopgave

Voorwoord 7

1. Inleiding 11
1.1 Praktijkvoorbeelden 11
1.2 Schrijfproces 12
1.3 Bronvermeldingen 14

2. Wat is creatief schrijven? 15
2.1 Betekenis 17
2.2 Context 17
2.3 Disclaimer (1) 19
2.4 Disclaimer (2) 20

3. Wat zijn stijlfiguren? 21
3.1 Betekenis 22
3.2 Context 23
3.3 Onderzoek 23
3.4 Soorten 24

4. Creatieve concepten 25
4.1 Betekenis 25
4.2 Succesfactoren 28
4.3 Schrijfproces 29
4.4 Stijlfiguren (voorbeelden) 41
4.5 Stijlfiguren (vragen) 80
4.6 Schrijftips 101

5. Creatieve zinnen 113
5.1 Betekenis 113
5.2 Succesfactoren 114
5.3 Schrijfproces 116
5.4 Stijlfiguren (voorbeelden) 118
5.5 Beeldspraak 1.0 (voorbeelden) 133
5.6 Beeldspraak 2.0 (voorbeelden) 146
5.7 Stijlfiguren (vragen) 150
5.8 Schrijftips 172

6. Creatief denken 179
6.1 Kennis 180
6.2 Mindset 185
6.3 Internet 191
6.4 Notities 195
6.5 Arbeidsomstandigheden 197
6.6 Feedback 201

7. Afsluiting 203

Over Roy Ishak 204
Aanbod: cursus Creatief schrijven 207

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Creatief schrijven