Margreeth Kloppenburg adviseert en begeleidt sinds 1992 organisaties en teams van professionals in de zakelijke dienstverlening in hoe zij toegevoegde waarde kunnen leveren aan hun klanten door beter samen te werken.
Meer over de auteursEerlijk scoren!
De professionele balans tussen target en integriteit
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2011 1e druk 9789089650955Samenvatting
Het dilemma tussen geld en geweten levert voor professionals dagelijks kleine en grote vragen op. Hoe eerlijk ben je als een klant je iets vraagt wat je misschien niet helemaal beheerst maar je je target nog moet halen? Wat vind jij als je ziet dat een klant grote korting bedingt door te onderhandelen, terwijl een ander, die dat nooit doet, structureel te veel betaalt voor dezelfde dienstverlening? 'Eerlijk scoren!'laat zien hoe je veel slimmer en gezonder kunt omgaan met dagelijkse dilemma's. Het toont hoe je als gedreven professional het allerbeste kunt doen voor de klant, zonder zorgen over je target. Omdat je erop durft vertrouwen dat je op eerlijke wijze prima geld kunt verdienen. Het goede doen voor je klant, betaalt zich namelijk altijd uit.
· Het eerste boek dat inzicht geeft hoe om te gaan het de spagaat waarmee veel professionals worstelen: de targets van hun organisatie en hun eigen integriteit.
· Voor alle professionals die in loondienst werken in de zakelijke dienstverlening, maar ook voor zelfstandige professionals.
'Dit boek helpt managers en professionals om de liefde voor het vak weer groter te laten worden dan de liefde voor het geld.'
- Mathieu Weggeman, auteur van o.a. 'Leidinggeven aan professionals? Niet doen!'
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Margreeth Kloppenburg
Over Jaco van der Schoor
Inhoudsopgave
Inleiding
1.1 De grote en kleine dilemma's van professionals
1.2 Wanneer ben je een professional?
1.3 Van junior tot partner - hoe is de praktijk?
1.4 De balans tussen target en integriteit
1.5 Eerlijk scoren: slimmer omgaan met professionele dilemma's
Een dynamische driehoeksverhouding
2.1 Botsende belangen
2.2 Wat wil de klant?
2.3 Wat wil de organisatie?
2.4 Wat wil de professional?
2.5 De wereld buiten de driehoek
2.6 Wat is de invloed van een professional?
Samenwerkingsrelaties als sleutel
3.1 Investeren in samenwerking
3.2 Check je interne kompas
Duurzame relaties met klanten opbouwen
4.1 Professionals bestaan dankzij klanten
4.2 Check je interne kompas
Duurzame relaties in de organisatie opbouwen
5.1 De andere lijn in de driehoeksverhouding
5.2 De autonome professional als teamplayer
5.3 Haal het maximale uit samenwerken
5.4 Individuele doelstelling of teamdoelstelling?
5.5 Check je interne kompas
Omgaan met botsende belangen
6.1 Twee stappen: eerst bij jezelf te rade gaan, dan positie bepalen
6.2 Stap 1: Check je interne kompas: hoe sta ik er zelf tegenover?
6.3 Stap 2: Welke positie neem ik in ten opzichte van de ander?
6.4 Posities verder uitgewerkt - wat doe je dan?
6.5 Eerlijk duurt het langst
6.6 Checklist Eerlijk Scoren voor professionals
6.7 De professional als rasverbinder
Onze dank
Over de auteurs
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan