Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Spiekboekje voor managers

99 meestgebruikte modellen

Paperback Nederlands 2023 1e druk 9789089656865
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 besteld, morgen in huis

Samenvatting

Als manager word je geacht altijd de meest recente managementmodellen paraat te hebben. Toch wil je soms even kunnen spieken. Hoe zat het ook al weer? Vlak voor een lastige mt-vergadering bijvoorbeeld. Of bij aanvang van een innovatiesessie over de koers van je organisatie. En wat te doen als je collega onverwacht vragen stelt over je visie op leren en veranderen? Dit boekje helpt je snel uit de brand.

Spiekboekje voor managers geeft overzicht op en inzicht in de 99 belangrijkste managementmodellen. Geen ingewikkelde omschrijvingen en complexe redeneringen, maar kort en krachtig zodat je direct de essentie weer weet als het erop aankomt. Je bent immers manager en hebt aan een paar woorden al genoeg. Dus snel even spieken.

- Met de nieuwste én klassieke modellen op het gebied van lean, agile, strategie, leidinggeven, verandermanagement, leren, communiceren, innoveren en coachen.
- Met de antwoorden op alle mogelijk lastige vragen die je even niet zag aankomen.

Stuk voor stuk relevante onderwerpen: alles dat je nodig hebt, snel en overzichtelijk.- Daan Neefjes, Operations Manager Nike

Lekker pragmatisch! - Huub Bon, European Accounting & Analysis Manager Canon

Ik heb het altijd bij de hand. Een must voor elke manager die aan de top wil blijven! - Andrea van der Schoot, Adjunct-directeur Albeda College

Dit boek vat snel en duidelijk al die andere boeken samen. Een hele kast aan managementboeken die zo in je tas past. - Reint van Rooij, General Manager Ibis Utrecht

Specificaties

ISBN13:9789089656865
Trefwoorden:managementmodellen
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:240
Druk:1
Verschijningsdatum:16-2-2023
Hoofdrubriek:Algemeen management
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Tjip de Jong

Tjip de Jong is als adviseur en onderzoeker verbonden aan Kessels & Smit, The Learning Company, een internationaal netwerk dat organisaties, teams en individuen ondersteunt rondom leer- en ontwikkelvraagstukken. In 2010 verdedigde hij een proefschrift dat dieper inging op de relatie tussen sociale netwerken, leerprocessen en innovatie. Daarnaast is hij gastdocent bij onder andere de Foundation for Corporate Education, de Universiteit Twente en de Hanzehogeschool. In zijn advieswerk maakt hij gebruik van het perspectief van de speelse organisatie. Niet teveel plannen en ontwerpen, maar aan de slag! Ervaringen om te leren staan hierin centraal. Perspectieven als spanning, spel, schoonheid zijn daarin belangrijke ingrediënten: om snel aan de slag te gaan en lichtheid en speelsheid te brengen rondom taaie vraagstukken.

Andere boeken door Tjip de Jong

Inhoudsopgave

# Deel Subtitel Nummers
1 Coachen Hoe ondersteun ik mijn medewerkers in hun werk en professionele leven? 1 – 9
2 Communiceren Hoe communiceer ik effectief met medewerkers? 10 – 18
3 Continu verbeteren Hoe kan ik continu mijn product of dienst verbeteren? 19 – 27
4 Innoveren Hoe realiseer ik innovatie en vernieuwing? 28 – 36
5 Investeren Hoe houd ik mijn huishoudboekje op orde? 37 – 45
6 Koers bepalen Hoe geef ik vorm aan de koers van mijn organisatie? 46 – 54
7 Leidinggeven Wat voor soort leider wil ik zijn? 55 – 63
8 Leren Hoe organiseer ik de ontwikkeling van mijn medewerkers? 64 – 72
9 Managen Hoe stuur ik mijn medewerkers aan in hun dagelijks werk? 73 – 81
10 Samenwerken Hoe werk ik effectief en plezierig samen? 82 – 90
11 Veranderen Hoe ga ik om met veranderingen? 91 - 99

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Spiekboekje voor managers