Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Maak je merk cool

Branding naar de nieuwe generatie

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2011 9789401408448
Direct te downloaden

Samenvatting

Marketingbook of the year 2011

Winnaar van de 2012 Berry-AMA Book Prize voor het beste marketingboek. Deze prijs erkent boeken met innovatieve ideeën die een belangrijke impact op marketing en aanverwante domeinen hebben gehad en opvallen door hun uitmuntendheid.

Generatie Y is de meest reclamekritische consumentengeneratie ooit. Maar wat drijft hen en hoe ontwikkelt u de juiste merkstrategie voor deze generatie? Met 'Maak je merk cool' krijgt u toegang tot die nieuwe generatie die een enorme impact zal hebben op de maatschappij en de economie van de toekomst.

Talrijke casestudy's gebaseerd op interviews met marketingverantwoordelijken van internationale jongerenmerken als h&m, Nokia, G-Star, Coca-Cola, Nike en Jack&Jones, onthullen de vijf belangrijkste attributen van een jongerenmerk. De vele hapklare tips zijn een leidraad om uw merk beter te ontwikkelen en te positioneren op maat van de jongeren van nu.

'Maak je merk cool' is een inspiratiebron voor elke marketeer die de connectie wil aangaan met de nieuwe consumentengeneratie. Een must read voor iedereen die zijn merk cool wil maken én houden.

Specificaties

ISBN13:9789401408448
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:271
Uitgever:LannooCampus
Druk:1
Verschijningsdatum:24-1-2013
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Expertrecensies (2)

Maak je merk cool
Max Kohnstamm | 9 april 2013
In 2010 zorgde Steven van Belleghem van InSites Consulting met 'The Conversation Manager' voor het marketingboek van het jaar. Dit jaar komt Joeri Van den Bergh, Steven's collega en mede oprichter van Insites Consulting met 'How cool brands stay hot, Branding to Generation Y'. Dit boek schreef hij samen met Mattias Behrer van MTV. Een veelbelovende combinatie van auteurs, die over opmerkelijk veel kennis over 'jongerenmarketing' beschikken. Weten de auteurs hun kennis ook te gebruiken voor het schrijven van een boek dat waardevol is voor de beroepspraktijk? Maakt Joeri de reputatie van InSites Consulting waar? Of verschijnt er een boek dat lijkt op een kruising van een company brochure van InSites en een sponsored magazine van MTV?
Lees verder
Coole merken zijn voor alles origineel
Bert Peene | 16 september 2011
Cool is hot. Cool is noodzaak. Cool is cool. Maar hoe doe je dat? Hoe maak je je merk cool? Joeri van den Bergh en Mattias Behrer, twee experts op het gebied van jongerenmarketing, geven in Maak je merk cool het antwoord.
Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

nieuws
Beste marketingboek
Nienke van Oeveren 6 november 2012 Vorige week maakte de American Marketing Association Foundation (AMAF) 'How Cool Brands Stay Hot' (in het Nederlands bij Academic Services vertaald als Maak je merk cool) bekend als winnaar van de 2012 Berry-AMA Book Prize voor het beste marketingboek. Deze prijs erkent boeken met innovatieve ideeën die een belangrijke impact op marketing en aanverwante domeinen hebben gehad en opvallen door hun uitmuntendheid. Joeri van den Bergh en Matthias Behrer schreven het.
nieuws
Marketingbook of the Year 2011
Justin van Lopik 17 februari 2012 ‘Cool Brands Stay Hot’ van Joeri van den Bergh en Mattias Behrer, de Engelse vertaling van Maak je merk cool, is uitgeroepen tot Marketing Book of the Year 2011. De prijs en publieksverkiezing zijn een initiatief van Expert Marketeer, een community rond marketing. Wikibrands van Sean Moffitt en Mike Dover eindigde op de tweede plaats en ‘Look at More: A Proven Approach to Innovation, Growth, and Change’ van Andy Stefanovich werd derde.

Over Joeri van den Bergh

Joeri van den Bergh is mede-oprichter en managing partner van InSites, een onderzoeks- en consultancybureau gericht op Internet. Hij heeft gedoceerd in verschillende marketingprogramma's en is regelmatig betrokken bij in-company trainingen en consultancy. Hij is een veelgevraagd spreker op congressen over de hele wereld over communicatie, merken en jongerenmarketing. In zijn vrije tijd is hij bestuurslid van de Ancienne Belgique.

Andere boeken door Joeri van den Bergh

Over Mattias Behrer

Mattias Behrer is Senior Vice President en General Manager van MTV North Europe en algemeen verantwoordelijke voor het merk MTVmtv. Voordien had hij een marketingcarrière bij H&M Zweden

Andere boeken door Mattias Behrer

Inhoudsopgave

Lof voor 'Maak je merk cool'
Dankwoord
Joeri's dankjewel
Mattias'dankwoord
Voorwoord door Gert Kerkstoel

Inleiding

1. Wie is die Generatie Y?
2. Een merkmodel voor de nieuwe consument
3. Wat betekent "cool" voor een merk?
4. Merkauthenticiteit
5. We willen allemaal unieke merken
6. Zelfidentificatie met een merk
7. Geluk: Gen Y vindt emoties leuk

Besluit

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Maak je merk cool