

The Network Always Wins
Hoe overleven in een onzeker tijdperk
Gebonden Nederlands 2015 9789401427258Samenvatting
Genomineerd voor de Marketing Literatuurprijs 2015.
We bouwen nog altijd organisaties als honderd jaar geleden. Bedrijven zijn te gestructureerd, te bureaucratisch en daardoor gewoon te traag.
Zo is er het voorbeeld van de Amerikaanse generaal McChrystal, die naar Afghanistan trok met een typische command-and-controlstructuur en die daar van de ene in de andere teleurstelling belandde.
Tot hij besefte dat de vijand zich als een netwerk gedroeg en dat hij zijn eigen organisatie ook moest ombouwen naar een netwerk om snel genoeg te kunnen zijn.
Bedrijven moeten zich op een gelijkaardige manier heruitvinden. Ze moeten de kracht van het netwerk leren gebruiken om sneller, wendbaarder en efficiënter te worden. Én om relevanter te worden voor de volgende generatie.
Die generatie, dat zijn geen digital natives maar network natives. Zij hebben geleerd om in een netwerk te overleven. Zij hebben geleerd dat ze belangrijker worden naarmate ze meer informatie in het netwerk delen. Hoe kun je als bedrijf zelf de kracht van het netwerk benutten?
Specificaties
Expertrecensies (2)
Interviews en artikelen (2)
Over Peter Hinssen
Inhoudsopgave
VOORWOORD
WAT JE MOET WETEN VOOR WE BEGINNEN
1. HET TIJDPERK VAN ONZEKERHEID
2. SNELHEID EN WAAROM DE RELATIVITEITSTHEORIE ZO BELANGRIJK IS
3. RECHTLIJNIGHEID IS DOOD
-HOE DE MEDIA DE NETWERKEN ONTDEKTEN
4. INFORMATIE WORDT EEN STROOM
-ONDERWIJS IN HET TIJDPERK VAN NETWERKEN
5. ALS MARKTEN GEEN MARKTEN MEER ZIJN
- HET TIJDPERK VAN HET GEZONDHEIDSNETWERK
6. ALS BEDRIJVEN INNOVATIENETWERKEN WORDEN
7. CREËREN EN VERNIETIGEN
8. STRATEGIE VOOR HET TIJDPERK VAN NETWERKEN
EPILOOG
EINDNOTEN
BRONNEN
OVER DE AUTEUR
Mensen die dit boek kochten, kochten ook...
Alle 100 bestsellers
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan