Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Marketing Marketing voor de Madmen van morgen
VOORDEEL - 31% korting
Marketing voor de Madmen van morgen
Marketing voor de Madmen van morgen
Wim Vermeulen Wim Vermeulen is Directeur Strategie en Innovatie bij Dentsu Aegis Network. Hij is een veelgevraagd spreker en geeft regelmatig gastcolleges aan Solvay Business School. Meer over Wim Vermeulen
Shortlist PIM Marketing Literatuur Prijs 2018 Karin de Zwaan 18 october 2018 Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) heeft de genomineerden voor de Marketing Literatuur Prijs 2018 bekend gemaakt. Met deze prijs wil het kennisnetwerk de vernieuwing in het Nederlandse marketingvakgebied stimuleren. Lees het volledige artikel
Wim Vermeulen

Marketing voor de Madmen van morgen

Sterke merken in een wereld van algoritmes

Paperback Nederlands 2018 9789401447218
1 beoordeling
Paperback | NL € 20,95 E-book | NL € 21,99
Nog slechts 3 exemplaren! Op=Op!
Op voorraad | Op werkdagen voor 21:00 uur besteld, volgende dag in huis
29,99
20,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave
VOORDEEL - 31% korting

Samenvatting

De wereld waarin marketeers werken, verandert steeds sneller. Een Tesla waarschuwt voor een ongeval dat nog moet gebeuren. Amazon levert pakjes met een drone. En intussen krijgen we te horen dat de consument klaar is voor VR, AR en Chatbots. Het voelt alsof marketeers altijd achterop hinken. En dat is ook zo.

Er is een enorme kloof tussen de technoverslingerde consument en de naar adem happende marketeer. Om die kloof te overbruggen, kan die niet meer steunen op de oplossingen van gisteren.

Dit boek biedt het nieuwe denkkader, aangepast aan die nieuwe realiteit. Het helpt om de broodnodige innovatie centraal te zetten in marketingplannen. Maar 'Marketing voor de mad men van morgen' kijkt ook achterom, naar de innovaties uit het verleden. Leren uit het verleden is immers nodig om vandaag en morgen beter te begrijpen.

Zo krijgt innovatieve marketing van morgen de nodige roots om nog krachtigere resultaten neer te zetten.

Specificaties

ISBN13:9789401447218
Trefwoorden:marketingstrategie, innovatieve marketing
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:200
Uitgever:LannooCampus
Druk:1
Verschijningsdatum:22-2-2018
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

Marketing voor de Madmen van morgen - 'Fantastisch boek'
Ger van den Buijs | 24 april 2018
Dit is een fantastisch boek. De titel weet dat helaas goed te verbloemen, maar dit boek moet je als marketeer echt gelezen hebben. Zeker de digitale marketeer, die vaart op data-driven strategieën. Ben jij een marketeer die marketing als wetenschap ziet?Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (3)

nieuws
Shortlist PIM Marketing Literatuur Prijs 2018
Karin de Zwaan 18 oktober 2018 Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) heeft de genomineerden voor de Marketing Literatuur Prijs 2018 bekend gemaakt. Met deze prijs wil het kennisnetwerk de vernieuwing in het Nederlandse marketingvakgebied stimuleren.
Artikel lezen
interview
Wim Vermeulen: ‘Zo veel data, maar de effectiviteit van marketingcampagnes daalt’
Erik de Vries 2 juli 2018 Is het marketing-glas half vol of half leeg? De sector beleeft een revolutionaire tijd, al blijkt er tegelijk weinig nieuws onder de zon. Wim Vermeulen schreef er een prikkelend boek over: Marketing voor de Madmen van morgen.
Artikel lezen
preview
Marketing voor de Madmen van morgen
Wim Vermeulen 28 maart 2018 ‘What happened to all the funny ads?’, luidt een kop in het Amerikaanse businessmagazine Fast Company in september 2017.
Artikel lezen
Alle interviews en artikelen (3)

Over Wim Vermeulen

Wim Vermeulen is Directeur Strategie en Innovatie bij Dentsu Aegis Network. Hij is een veelgevraagd spreker en geeft regelmatig gastcolleges aan Solvay Business School.

Andere boeken door Wim Vermeulen

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

INLEIDING 9

HOOFDSTUK 1
DE WERELD GEBRUIKT EEN NIEUW BESTURINGSSYSTEEM . . 16
Reclame maken is fantastisch 17
Verandering maakt sterk 18
Op naar een oud én nieuw model 19
Een nieuw besturingssysteem 19
De wet van de accelerating returns 21
De wet van Moore 23
Een glazen bol is er niet 24
Innoverende standvastigheid 28
Schrap digitaal 30

HOOFDSTUK 2
OOK RECLAME MOET ZICH AANPASSEN AAN HET NIEUWE BESTURINGSSYSTEEM 32
Hoe gaat het met de reclame? 33
Het Watercooler-effect 36
Het TapForward-effect 38
Het TapForward-effect en verkoopcijfers 39
Het TapForward-effect en het nieuwe besturingssysteem 40
Programmatic advertising 41
Math men 45
Stop de verwarring 49
We leven in onze eigen mediabubbel 53
Aanpassen aan een nieuw medium vergt tijd 56
Aan de mad men van morgen 58

HOOFDSTUK 3
OP DE SCHOUDERS VAN DE REUZEN 60
André Michelin 63
August Oetker 67
John Deere 69
William Wrigley 71
Allan Odell 72
Milton Biow 75
Bill Bernbach 78
We moeten de lessen niet opnieuw trekken 83

HOOFDSTUK 4
HET NEGATIEVE EFFECT VAN HET KORTETERMIJNDENKEN 84
De Automatische Piloot en de Luie Denker
Wat kunnen wij ervan leren? 87
De perfecte storm van het kortetermijn-ism 88
De slinger is te ver doorgeslagen 89
Het kortetermijndenken verlaagt de effectiviteit van onze campagnes 91
Wat is de juiste balans tussen lange en korte termijn? 93
Waarom we de balans snel opnieuw in evenwicht willen brengen 95
De algoritmes zijn aan het woord 96
Wij aan het woord 98
Generatie Z is aan zet 100
Hoe we de balans het snelst opnieuw in evenwicht brengen 105
De verschillende communicatiemodellen 106
Het Emotionele Communicatiemodel van Johnnie Walker 110
Het TapForward-Communicatiemodel van John Lewis 113
Het TapForward-Communicatiemodel heeft het grootste zakelijke effect op middellange termijn 116
Dansen met T-Mobile’s Dance 118
Doe het voor Denemarken 120
Wat hebben deze campagnes gemeen? 121

HOOFDSTUK 5 7
DE DRIE PIJLERS VAN HET TAPFORWARD-MODEL 122
De psychologie van het delen 123
Drie principes van het TapForward-model 125
1. Merken zijn open source 125
2. Als je engagement vraagt, moet je engagement geven 130
Drie niveaus van merkengagement 134
Welk niveau van engagement is geschikt voor jouw merk? 144
3. Het verrassend perspectief 149

HOOFDSTUK 6
WAT NU? 152

DANKWOORD 157
OVER DE AUTEUR 158
EINDNOTEN

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Marketing voor de Madmen van morgen
    Wim Vermeulen
    Marketing voor de Madmen van morgen
    € 21,99
  • Wacht niet op de wind, ga roeien!
    Jos Burgers
    Wacht niet op de wind, ga roeien!
    € 20,00
  • LinkedIn Power
    Marjolein Bongers
    LinkedIn Power
    € 20,00
  • De klant energieke organisatie
    Sonja Stalfoort
    De klant energieke organisatie
    € 34,99
  • Blauwe bananen
    Wouter de Vries jr.
    Blauwe bananen
    € 16,90
  • Retailmarketing
    Frank Quix
    Retailmarketing
    € 70,95

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Marketing voor de Madmen van morgen

        Marketing voor de Madmen van morgen
        Wim Vermeulen
        /