Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

De onsterfelijke onderneming

Overleven in disruptieve tijden

Paperback Nederlands 2019 9789401455930
Op werkdagen voor 23:00 uur besteld, volgende dag in huis

Samenvatting

Genomineerd PIM Marketing Literatuur Prijs 2019

Met persoonlijke getuigenissen van Jef Colruyt, Michel Moortgat, Jeroen van Eeghen en Christian Van Thillo

Het levenswerk van de merkenstrateeg van de Lage Landen

De levensduur van ondernemingen wordt steeds korter. Velen zullen de komende jaren verdwijnen, slechts enkelen zullen succesvol overleven. Wat maakt een onderneming onsterfelijk in deze disruptieve tijden?

Een onsterfelijke onderneming weet hoe ze ...
- Zich slim aanpast aan een veranderende wereld
- Met een eenduidige strategie haar doelen moet bereiken
- Medewerkers, stakeholders, partners én klanten verbindt in een uniek en sluitend systeem
- Haar DNA (identiteit en cultuur) op de lange termijn bewaakt en veiligstelt

In dit boek biedt Fons Van Dyck elke manager een bewezen leidraad om te overleven op de lange termijn. Die toetst hij aan het succes én de mislukkingen uit meer dan 40 jaar Apple, van opgang over ondergang tot wederopstanding.

De onsterfelijke onderneming is een uniek pleidooi voor de noodzaak van langetermijndenken, en rekent ongenadig af met gemeenplaatsen en mythes over succesvolle organisaties. Een overlevingskit met praktische tips en do's-and-don'ts voor elke ondernemer in disruptieve tijden.

'Wat een diepte, wat een detail: De onsterfelijke onderneming is Fons Van Dycks magnum opus.’ - Peter Hinssen | medeoprichter nexxworks, auteur The Day After Tomorrow

‘De solide argumentatie van een expert, de heldere pen van een didacticus, de feeling voor een slim non-fictieboek van een begenadigd auteur. Wereldklasse.’ - Marc Buelens | professor emeritus Vlerick Business School, columnist Trends

De onsterfelijke onderneming maakt korte metten met holle frases en mythes, en vertaalt de theorie op een eloquente manier naar de praktijk. Met Vlaamse cases en passages waarvan de schrijfstijl recht uit de kwaliteitspers geplukt is. - Clo Willaerts | marketingexperte en auteur Digital Marketing like a PRO

Specificaties

ISBN13:9789401455930
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:240
Uitgever:LannooCampus
Druk:1
Verschijningsdatum:15-3-2019
ISSN:

Expertrecensies (3)

De onsterfelijke onderneming - 'Perfectie, tot in elk detail'
Jacques Koster | 21 juni 2019
Een van mijn eerste gedachten toen ik het boek De onsterfelijke onderneming in handen kreeg: hoezo, overleven in disruptieve tijden? Weer dat modewoord ‘disruptief'. Maar de namen van de CEO's onder die titel, waaronder Colruyt maken me nieuwsgierig.
Lees verder
De onsterfelijke onderneming - Overleven in disruptieve tijden
Eric van Arendonk | 24 mei 2019
Overleven in disruptieve tijden luidt de ondertitel De onsterfelijke onderneming. De auteur neemt de geschiedenis van Apple om te omschrijven hoe je dat doet. Apples successen en mislukkingen lopen dan ook als een rode draad door het boek.
Lees verder
De onsterfelijke onderneming - 'Parel in de modder'
Marc Buelens | 5 april 2019
Eindelijk nog eens een stevig managementboek. Geen poppsychologie, geen verheerlijking van weer een nieuwe tak aan de technologieboom, geen blinde lofzang op disruptieve businessmodellen.
Lees verder

Lezersrecensies

3.5 van de 5
2 stemmen
0
1
1
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

interview
Fons Van Dyck: ‘Een bedrijf dat zichzelf wil blijven, moet zich aanpassen’
Pierre Spaninks 12 augustus 2019 Merkstrateeg Fons van Dyck stelt zich in De onsterfelijke onderneming de vraag hoe een bedrijf overleeft in disruptieve tijden. Vakgenoten noemen het een werk van wereldklasse. Alle reden om de auteur op te zoeken voor een interview. ‘Bij Apple is alleen de identiteit nooit veranderd. Al het andere wel.'
preview
De onsterfelijke onderneming - Overleven in disruptieve tijden
Fons van Dyck 2 april 2019 Zal uw onderneming binnen 5 jaar nog bestaan? Het is een existentiële vraag die vele eigenaren en leiders van grote en kleine ondernemingen vandaag bezighoudt. In een snelveranderende wereld zijn successen uit het verleden geen waarborg voor de toekomst.

Over Fons van Dyck

Fons Van Dyck staat al jaren aan het hoofd van Think BBDO en specialiseert zich in strategisch merk- en communicatieadvies voor lokale en internationale ondernemingen en organisaties. Als doctor in de media- en communicatiestudies doceert hij merkstrategie en marketingcommunicatie aan de Vrije Universiteit Brussel. Zijn eerdere werk werd bekroond met de PIM Marketing Literatuurprijs en genomineerd als Managementboek van het Jaar. Van Dyck is een veelgevraagd spreker in de media over merken, strategische communicatie, crisiscommunicatie en reputatiemanagement.

Andere boeken door Fons van Dyck

Inhoudsopgave

Introductie 7
Een beknopte geschiedenis van Apple 12
Hoe lees je dit boek? 19

Het AGIL-paradigma 21

A: Aanpassen 41
1 De slimme volger 44
2 De klant eerst 60
CASE - De Persgroep 80

G: doel bereiken 93
3 De rechte lijn 96
4 Alomtegenwoordig 110
CASE - Duvel Moortgat 126

I: Integreren 137
5 De boel bij elkaar houden 140
6 Wij tegen zij 160
CASE - Van Eeghen & Co 174

L - Langetermijnconsistentie bewaken 185
7 Het DNA van de onderneming 188
8 De verborgen kracht van cultuur 210
CASE - Colruyt 230

Voortschrijdend evenwicht 239

Tot slot 252
Eindnoten 255

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De onsterfelijke onderneming