Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Strategisch management De onsterfelijke onderneming
De onsterfelijke onderneming
De onsterfelijke onderneming
Fons van Dyck

Fons Van Dyck staat al jaren aan het hoofd van Think BBDO en specialiseert zich in strategisch merk- en communicatieadvies voor lokale en internationale ondernemingen en organisaties. Als doctor in de media- en communicatiestudies doceert hij merkstrategie en marketingcommunicatie aan de Vrije Universiteit Brussel.

Meer over Fons van Dyck
Fons Van Dyck: ‘Een bedrijf dat zichzelf wil blijven, moet zich aanpassen’ Pierre Spaninks 12 augustus 2019 Merkstrateeg Fons van Dyck stelt zich in De onsterfelijke onderneming de vraag hoe een bedrijf overleeft in disruptieve tijden. Vakgenoten noemen het een werk van wereldklasse. Alle reden om de auteur op te zoeken voor een interview. ‘Bij Apple is alleen de identiteit nooit veranderd. Al het andere wel.' Lees het volledige artikel
Fons van Dyck

De onsterfelijke onderneming

Overleven in disruptieve tijden

Paperback Nederlands 2019 9789401455930
2 beoordelingen
Paperback | NL € 29,99 E-book | NL € 21,99
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen
29,99
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Lezersrecensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Genomineerd PIM Marketing Literatuur Prijs 2019

Met persoonlijke getuigenissen van Jef Colruyt, Michel Moortgat, Jeroen van Eeghen en Christian Van Thillo

Het levenswerk van de merkenstrateeg van de Lage Landen

De levensduur van ondernemingen wordt steeds korter. Velen zullen de komende jaren verdwijnen, slechts enkelen zullen succesvol overleven. Wat maakt een onderneming onsterfelijk in deze disruptieve tijden?

Een onsterfelijke onderneming weet hoe ze ...
- Zich slim aanpast aan een veranderende wereld
- Met een eenduidige strategie haar doelen moet bereiken
- Medewerkers, stakeholders, partners én klanten verbindt in een uniek en sluitend systeem
- Haar DNA (identiteit en cultuur) op de lange termijn bewaakt en veiligstelt

In dit boek biedt Fons Van Dyck elke manager een bewezen leidraad om te overleven op de lange termijn. Die toetst hij aan het succes én de mislukkingen uit meer dan 40 jaar Apple, van opgang over ondergang tot wederopstanding.

De onsterfelijke onderneming is een uniek pleidooi voor de noodzaak van langetermijndenken, en rekent ongenadig af met gemeenplaatsen en mythes over succesvolle organisaties. Een overlevingskit met praktische tips en do's-and-don'ts voor elke ondernemer in disruptieve tijden.

'Wat een diepte, wat een detail: De onsterfelijke onderneming is Fons Van Dycks magnum opus.’ - Peter Hinssen | medeoprichter nexxworks, auteur The Day After Tomorrow

‘De solide argumentatie van een expert, de heldere pen van een didacticus, de feeling voor een slim non-fictieboek van een begenadigd auteur. Wereldklasse.’ - Marc Buelens | professor emeritus Vlerick Business School, columnist Trends

De onsterfelijke onderneming maakt korte metten met holle frases en mythes, en vertaalt de theorie op een eloquente manier naar de praktijk. Met Vlaamse cases en passages waarvan de schrijfstijl recht uit de kwaliteitspers geplukt is. - Clo Willaerts | marketingexperte en auteur Digital Marketing like a PRO

Specificaties

ISBN13:9789401455930
Trefwoorden:bedrijfscultuur, strategie, identiteit, onderneming, disruptie, overlevingsstrategie
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:240
Uitgever:LannooCampus
Druk:1
Verschijningsdatum:15-3-2019
Hoofdrubriek:Strategisch management
ISSN:

Expertrecensies (3)

De onsterfelijke onderneming - 'Perfectie, tot in elk detail'
Jacques Koster | 21 juni 2019
Een van mijn eerste gedachten toen ik het boek De onsterfelijke onderneming in handen kreeg: hoezo, overleven in disruptieve tijden? Weer dat modewoord ‘disruptief'. Maar de namen van de CEO's onder die titel, waaronder Colruyt maken me nieuwsgierig.
Lees verder
De onsterfelijke onderneming - Overleven in disruptieve tijden
Eric van Arendonk | 24 mei 2019
Overleven in disruptieve tijden luidt de ondertitel De onsterfelijke onderneming. De auteur neemt de geschiedenis van Apple om te omschrijven hoe je dat doet. Apples successen en mislukkingen lopen dan ook als een rode draad door het boek.
Lees verder
De onsterfelijke onderneming - 'Parel in de modder'
Marc Buelens | 5 april 2019
Eindelijk nog eens een stevig managementboek. Geen poppsychologie, geen verheerlijking van weer een nieuwe tak aan de technologieboom, geen blinde lofzang op disruptieve businessmodellen.
Lees verder

Lezersrecensies

3.5 van de 5
2 stemmen
0
1
1
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

interview
Fons Van Dyck: ‘Een bedrijf dat zichzelf wil blijven, moet zich aanpassen’
Pierre Spaninks 12 augustus 2019 Merkstrateeg Fons van Dyck stelt zich in De onsterfelijke onderneming de vraag hoe een bedrijf overleeft in disruptieve tijden. Vakgenoten noemen het een werk van wereldklasse. Alle reden om de auteur op te zoeken voor een interview. ‘Bij Apple is alleen de identiteit nooit veranderd. Al het andere wel.'
Artikel lezen
preview
De onsterfelijke onderneming - Overleven in disruptieve tijden
Fons van Dyck 2 april 2019 Zal uw onderneming binnen 5 jaar nog bestaan? Het is een existentiële vraag die vele eigenaren en leiders van grote en kleine ondernemingen vandaag bezighoudt. In een snelveranderende wereld zijn successen uit het verleden geen waarborg voor de toekomst.
Artikel lezen

Over Fons van Dyck

Fons Van Dyck staat al jaren aan het hoofd van Think BBDO en specialiseert zich in strategisch merk- en communicatieadvies voor lokale en internationale ondernemingen en organisaties. Als doctor in de media- en communicatiestudies doceert hij merkstrategie en marketingcommunicatie aan de Vrije Universiteit Brussel. Zijn eerdere werk werd bekroond met de PIM Marketing Literatuurprijs en genomineerd als Managementboek van het Jaar. Van Dyck is een veelgevraagd spreker in de media over merken, strategische communicatie, crisiscommunicatie en reputatiemanagement.

Andere boeken door Fons van Dyck

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Introductie 7
Een beknopte geschiedenis van Apple 12
Hoe lees je dit boek? 19

Het AGIL-paradigma 21

A: Aanpassen 41
1 De slimme volger 44
2 De klant eerst 60
CASE - De Persgroep 80

G: doel bereiken 93
3 De rechte lijn 96
4 Alomtegenwoordig 110
CASE - Duvel Moortgat 126

I: Integreren 137
5 De boel bij elkaar houden 140
6 Wij tegen zij 160
CASE - Van Eeghen & Co 174

L - Langetermijnconsistentie bewaken 185
7 Het DNA van de onderneming 188
8 De verborgen kracht van cultuur 210
CASE - Colruyt 230

Voortschrijdend evenwicht 239

Tot slot 252
Eindnoten 255

Aanbevolen live events...

donderdag 25-05-2023

Regels en de ruimte

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Op zoek naar nieuwe oplossingen
    Rosabeth Moss Kanter
    Op zoek naar nieuwe oplossingen
    € 32,50
  • Op dezelfde golflengte
    Pieternel Dijkstra
    Op dezelfde golflengte
    € 21,99
  • Teken het maar!
    Sanne Slopsema
    Teken het maar!
    € 19,95
  • De onweerstaanbaarheidstheorie
    Jan Heuvel
    De onweerstaanbaarheidstheorie
    € 28,50
  • De 6 cultuurpatronen
    Johan Boudewijns
    De 6 cultuurpatronen
    € 30,00
  • Geheimen van de bestuurskamer
    Herman Daems
    Geheimen van de bestuurskamer
    € 39,99

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2023 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De onsterfelijke onderneming

        De onsterfelijke onderneming
        Fons van Dyck
        /