

Hou je kop erbij!
Helder communiceren in de zorg
Paperback Nederlands 2018 9789401458924Samenvatting
Krachtig communiceren in de zorg betekent vooral luisteren
In dit praktisch en aantrekkelijk vormgegeven boek worden belangrijke theorieën over communicatie op een concrete manier beschreven en ondersteund met veel praktijkvoorbeelden. Hoe kun je luisteren naar een ander zodat hij het gevoel heeft dat hij echt gehoord wordt? Hoe kun je zeggen wat je werkelijk vindt, zonder dat de ander zich onzeker of angstig voelt? Hou je kop erbij, helder communiceren in de zorg leert hulpverleners hoe je uit alle theorieën over communicatie kunt halen wat voor jou bruikbaar is en hoe je dat kunt toepassen in je dagelijks handelen.
Daarnaast wordt de methode Hou je kop... erbij! geïntroduceerd. Aan de hand van praktische voorbeelden en adviezen leer je hoe je kunt aansluiten in de communicatie met de ander. Dat kan een cliënt of patiënt zijn, maar ook een collega of iemand uit je familie- of kennissenkring. Het toepassen van de Hou je ko... erbij!-methode helpt je om bewust om te gaan met communicatie, zodat er meer contact en verbinding ontstaat.
Een belangrijk boek voor begeleiders en hulpverleners in de gehandicaptenzorg, ouderenzorg, ziekenhuizen, psychiatrie en jeugdzorg. En voor iedereen die zijn communicatie in het dagelijks leven wil verbeteren.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Over Anna Blokhuis
Inhoudsopgave
Inleiding
Woord van de auteurs
Leeswijzer
Deel I: Waarnemen
1. Wat zie je? De kunst van het waarnemen
2. Het ontdekken van verhalen
3. De betekenis van verhalen
Deel II: Luisteren
4. De kunst van het luisteren
5. Hulpmiddelen bij het ontdekken van verhalen
6. Het ontdekken van je eigen verghaal, het verhaal van toen
7. Het ontdekken van je eigen verhaal, het verhaal van nu
Deel III: Communiceren
8. Communicatiestijlen
9. Geweldloos communiceren
10. Terugblik
Dankwoord
Literatuur
Bijlage Kenmerkenlijst posities
Mensen die dit boek kochten, kochten ook...
Alle 100 bestsellers
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan