Informatieanalyse voor engineering en management requirements
E-book Pdf met watermerkbeveiliging Nederlands 2015 9789401805865Samenvatting
Veel organisaties hebben continu behoefte aan verbetering van bedrijfsprocessen voor meer efficiency, besparing van kosten en grotere klanttevredenheid. Dit is de bron van business requirements, de eisen die tot verbeteringen moeten leiden. Deze business requirements worden verzameld, geanalyseerd, gemanaged en in projecten afgehandeld, waarbij gezocht wordt naar de beste oplossingsrichtingen. ICT is daar vaak bij betrokken. In grote organisaties treffen we in dit werkterrein de businessanalist en de informatieanalist aan. In kleinere organisaties neemt een business-/informatieanalist of kortweg ‘Bia’ beide rollen op zich.
Dit boek richt zich op de Bia. Het reikt hem of haar alles aan wat nodig is om business requirements boven water te halen, te analyseren, te beschrijven, oplossingsrichtingen ervoor te zoeken en alternatieven uit te werken inclusief business cases.
In dit hele traject zijn modellen van bedrijfsprocessen en datamodellen essentieel in de communicatie tussen ontwerpers en belanghebbenden. Dit boek geeft duidelijke richtlijnen voor het opstellen van deze modellen, met heldere voorbeelden. De modelleertaal is UML (Unified Modeling Language), het ontwikkelproces is gebaseerd op RUP (Rational Unified Process) en voor projectmanagement is PRINCE2 van toepassing.
Het boek is ook geschikt voor business process managers en business consultants. Informatiemanagers, functioneel ontwerpers, ERP-consultants en web designers kunnen de inhoud van dit boek goed gebruiken om de producten die aan de voorkant van een project worden opgeleverd beter te begrijpen, en daarnaast te kunnen verifiëren en toetsen.
Het boek is ook bedoeld voor studenten in het hoger beroepsonderwijs, met name in de studies Informatica, Informatiedienstverlening en -management, Informatiekunde, Information Engineering en Bedrijfskundige Informatica.
Specificaties
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan