Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Marketing Verhalen om niet te verdwalen
Verhalen om niet te verdwalen
Verhalen om niet te verdwalen
Jan Spackler

Jan Spackler (1960) studeerde Bedrijfskunde (HTS), Bedrijfseconomie (WO) en Organisatiekunde (TIAS).

Meer over de auteurs
Ruud Heijenga: ‘Branding kun je best vergelijken met filosofie’ Bert Peene 1 juni 2016 Hoe kunnen organisaties zich op een natuurlijke manier transformeren tot bezielde merkorganisaties? Die vraag staat centraal in Verhalen om niet te verdwalen (‘De reis van de merkorganisatie’) van Jan Spackler en Ruud Heijenga. Geen boek, maar een ‘Bookazine’: een gevarieerd geheel van beschouwende, verhalende, verklarende en inspirerende teksten en heel veel beeldmateriaal. Prikkelend kortom in toon en beeldtaal of, zoals de auteurs het zelf noemen: ‘de zakelijkheid vermenselijkt’. Managementboek Magazine ging met ze mee op reis. Lees het volledige artikel
Jan Spackler, Ruud Heijenga

Verhalen om niet te verdwalen

De reis van de merkorganisatie

Gebonden Nederlands 2016 9789402600865
Niet leverbaar.
Samenvatting Specificaties Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

We leven in een overgerationaliseerde zakelijke wereld. Koning spreadsheet, KPI’ s en het geloof in een maakbare wereld domineren. Wij belichten in dit Bookazine daarom de andere kant van de medaille, die van het onbewuste en irrationele. In twaalf aansprekende verhalen vertellen we hoe organisaties zich op een natuurlijke wijze kunnen transformeren tot bezielde merkorganisaties.

De verhalen geven naar analogie van De reis van de held van Joseph Campbell inzicht in de reis, welke merkorganisaties maken in de huidige logaritmisch versnellende context. Een reis in de buitenwereld welke volgens Carl Jung onlosmakelijk verbonden is met de reis naar binnen, naar de ziel van de organisatie, naar de wereld van het onbewuste en de archetypen. Een verhalenbundel over groei en verdieping van merkorganisaties als levend organisme. Een verademing tegenover de veelal verstikkende mechanische benaderingswijze.

Het boek bevat interviews met Arjan Erkel, Andi Lothian, Stephan van Slooten en Tjeu van den Berk en verhalen over:
-Wie overleeft in retailland
-De Roma: een vrijwillig collectief in Antwerpen
-De onzichtbare coöperatie Rabobank
-Een gedurfd experiment van citizenM
-De vuurproef voor Volkswagen AG
-Heineken: gewoon bier, ongewoon design
-De 9+ klantreis van Carglass,
-Jumbo’s meesterondernemers
-De bezieler van Het Oogziekenhuis.

Specificaties

ISBN13:9789402600865
Trefwoorden:merken, merkorganisatie
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:280
Uitgever:Aerial Media Company B.V.
Druk:1
Verschijningsdatum:23-2-2016
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Expertrecensies (2)

Verhalen om niet te verdwalen
Paul Kruijssen | 17 mei 2016
Veranderen is moeilijk! Verhalen om niet te verdwalen is een boek voor wie wil reizen en durft te ontdekken, het verstand durft ‘los te laten’ en verbinding weet te leggen met zijn gevoel en dat van anderen. Dit prachtige boek ‘eventjes lezen’, dat is wat veel van het goede. Zoiets vergt echt wel ‘tijd’ dus die moet je er wel voor maken, maar daar had ik zeker zin in.
Lees verder
Op reis naar succesvolle branding
Bert Peene | 18 april 2016
Wat hebben merkorganisaties exact nodig om grip te krijgen op het nu? Die vraag staat centraal in Verhalen om niet te verdwalen van Jan Spackler en Ruud Heijenga. Om die vraag te kunnen beantwoorden, moet allereerst duidelijk zijn wat dat ‘nu’ precies is en daar beginnen volgens de auteurs de problemen al. Met name de ICT-ontwikkelingen van de 21ste eeuw zorgden voor wat zij een ‘logaritmische versnelling van tijd’ noemen.
Lees verder

Lezersrecensies

4.7 van de 5
6 stemmen
4
2
0
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

interview
Ruud Heijenga: ‘Branding kun je best vergelijken met filosofie’
Bert Peene 1 juni 2016 Hoe kunnen organisaties zich op een natuurlijke manier transformeren tot bezielde merkorganisaties? Die vraag staat centraal in Verhalen om niet te verdwalen (‘De reis van de merkorganisatie’) van Jan Spackler en Ruud Heijenga. Geen boek, maar een ‘Bookazine’: een gevarieerd geheel van beschouwende, verhalende, verklarende en inspirerende teksten en heel veel beeldmateriaal. Prikkelend kortom in toon en beeldtaal of, zoals de auteurs het zelf noemen: ‘de zakelijkheid vermenselijkt’. Managementboek Magazine ging met ze mee op reis.
Artikel lezen
preview
Preview - Verhalen om niet te verdwalen
Jan Spackler 15 februari 2016 Hoe organisaties zich op een natuurlijke wijze kunnen transformeren tot bezielde merkorganisaties, dat is de belofte van Verhalen om niet te verdwalen. Een van de auteurs vertelt in deze preview over de totstandkoming van het boek.
Artikel lezen

Over Jan Spackler

Jan Spackler (1960) studeerde Bedrijfskunde (HTS), Bedrijfseconomie (WO) en Organisatiekunde (TIAS). Nadien heeft hij zich verdiept in de psychoanalyse, groepsdynamica en het management van niet rationele en disfunctionele processen.  Zijn roots liggen in de non food retail. Ruim 13 jaar is hij werkzaam geweest in deze sector, eerst als Consultant en later als Managing Director van een groot retail adviesbureau. Nadien heeft hij binnen de banksector leiding gegeven aan zowel product- als systeemontwikkeling. 10 Jaar was hij als Directeur Bestuurder verantwoordelijk voor het Particulieren- en Private Banking domein van een lokale Rabobank. Naast zijn functionele taak heeft Jan zich door de jaren heen verdiept in het veelal niet rationele gedrag van de mens. Hij ervoer hoe grillig, momentafhankelijk en individueel consumentengedrag de retailsector, maar ook de bankwereld, versneld heeft veranderd. Doelgroep benadering en marketing P’s bleken ontoereikend om klanten te bereiken, boeien en te binden. Vanuit deze overtuiging heeft hij sturing gegeven aan de ontwikkeling van nieuwe winkel- en klant-bedieningsconcepten. Tevens heeft hij profilering- en positioneringsvraagstukken opgepakt. Daarnaast heeft Jan vele interne organisatie-ontwikkel trajecten gemanaged. Zijn ervaring daarbij is dat de mens, ook in zijn rol als medewerker, veelal niet rationeel is. De bezieling en de intrinsieke motivatie van mensen zijn bepalend voor het succesvol acteren in de markt. Deze ervaringen zijn voor hem leidende issues geworden in zijn functioneren. Vanuit deze filosofie is hij verantwoordelijk geweest voor zowel structuurvraagstukken als cultuur-interventies en heeft hij leiding gegeven aan een drietal grootschalige fusieprocessen.

Andere boeken door Jan Spackler

Bekijk alle boeken

Over Ruud Heijenga

Ruud Heijenga (1963) studeerde in 1985 af in Bedrijfskunde- Textieltechniek aan de voormalige Hogere Textielschool in Enschede. Na een start in de reclamewereld als account manager bij het Enschedese bureau Interpublica leerde Ruud als hoofd Reclame en Visual Merchandising het retailvak bij de grootwinkelbedrijven in mode Duthler en Hout-Brox. In 1997 volgde een overstap naar de retail consultancy bij Detavisie van Euretco NV in Breda. Binnen het multidisciplinair samenwerken met ondernemers, organisatiedeskundigen, architecten en marketeers vervulde Ruud als Visual Marketeer de regisserende functie tussen het vaststellen van de strategische koers en de feitelijke realisatie van vernieuwing in retail formules. Het werkterrein heeft zich sindsdien geconcentreerd en uitgebreid naar meerdere branches voor innoverende merken op het gebied van merkidentiteit, merkdesign, organisatie- en merkontwikkeling (onder andere voor de ANWB, Auping, Bruynzeel Keukens, Eneco, Jaguar Clothing, Jumbo supermarkten, Mexx Home, Right to Play, Toyota, Trendhopper en tal van industriële merkorganisaties en duurzaamheid initiatieven. In 2000 zijn de beproefde werkmethodieken in praktijk gebracht als Fusionmarketing bij het branddesignbureau Crossmarks in Den Bosch. In 2007 is hij gestart met Brandfriend als inspirator, trainer en consultant voor tal van (merk)organisaties. Voor designbureaus en consultaties treedt Ruud regelmatig in de rol als de externe/interne merkstrateeg. Hij is samen met Erik Schoppen en prof Kevin Lane Keller auteur van deze vierde editie van het boek Strategisch Merkenmanagement. Sinds 1998 actief in het marketing- en communicatie onderwijs, als gecommitteerde werkzaam geweest voor het Amsterdam Fashion Instituut (Amfi) in Amsterdam en als docent voor de SRM. Sinds 2003 als docent en afstudeerbegeleider verbonden aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen, thans gastdocent. Gedoceerd op de Executive Master of Marketing van Tias Nimbas in Tilburg. Internationaal werkzaam als Insights practitioner en verbonden met de op C.G Jung gebaseerde Insights Discovery organisatie in Schotland en Lumina Learning in Engeland.

Andere boeken door Ruud Heijenga

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Intro

Deel 1: Een theoretische duiding
1. Van functioneel naar emotioneel naar…
2. De ontwikkeling van een mens
3. De transitie van een merkorganisatie

Deel 2: Verhalen om niet te verdwalen
Kwadrant I. Horen, zien en zwijgen – of toch in actie komen
Kwadrant II. Het gedurfde experiment
Kwadrant III. Nieuwe inzichten verankeren
Kwadrant IV. De nieuwe ik

Outro

Bijlagen

Aanbevolen live events...

vrijdag 03-06-2022

Samen veranderen 2022

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Doelgerichte SEO
    Tonny Loorbach
    Doelgerichte SEO
    € 19,99
  • Profit first
    Mike Michalowicz
    Profit first
    € 32,50
  • Strategische marketingplanning
    Karel Jan Alsem
    Strategische marketingplanning
    € 71,95
  • Nummer 1
    Aartjan van Erkel
    Nummer 1
    € 23,99
  • LinkedIn Power
    Marjolein Bongers
    LinkedIn Power
    € 20,00
  • Hondenbrokken
    Jos Burgers
    Hondenbrokken
    € 20,95

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2022 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Verhalen om niet te verdwalen

        Verhalen om niet te verdwalen
        Jan Spackler , Ruud Heijenga
        /