John Hattie is Professor and Director of the Melbourne Education Research Institute at the University of Melbourne, Australia and honorary Professor at the University of Auckland, New Zealand.
Meer over de auteursFeedback om leren zichtbaar te maken
Gebonden Nederlands 2019 1e druk 9789461182654Samenvatting
Feedback wordt beschouwd als één van de krachtigste invloeden op lesgeven en leren. Maar tegelijkertijd kan de impact van feedback heel wisselend zijn, afhankelijk van het type feedback en hoe deze wordt gegeven en ontvangen.
Met talrijke voorbeelden en aansprekende anekdotes laat dit boek zien hoe je een effectieve cultuur voor feedback tot stand kunt brengen. De auteurs geven structuren voor lesgeven en leren die de best mogelijke basis voor feedback vormen. Daarbij baseren ze zich op onderzoek, theoretische inzichten en een grote expertise in het lesgeven.
Dit boek behandelt de principes en praktische aspecten van feedback:
- de invloed van feedback,
- het belang van oppervlakkig leren, diep leren en transfer,
- feedback van leerling naar leraar,
- feedback van leerlingen onderling,
- de kracht van feedback, zowel in de les als na de les.
'Feedback om leren zichtbaar te maken' is een samenwerking van twee internationaal bekende onderwijskundigen: het brengt de wereldberoemde deskundigheid van John Hattie op het gebied van onderzoek samen met de uitgebreide, praktische ervaring van Shirley Clarke. Dat maakt dit boek een onontbeerlijke bron voor leraren op elk gebied en in elke fase.
Bewerkt door Annemieke van Grol, Eveline Busch, Wessel Stet en Yvette Fassaert.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Voorwoord
Dankwoord
Over de auteurs
1 Wat is feedback?
2 Een feedbackcultuur
3 Lesgeven en leerkaders
4 De kracht van verbale feedback tijdens de les
5 Feedback na de les
Appendix: samenvatting in tabellen
Slotwoord
Literatuur
Mensen die dit boek kochten, kochten ook...
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan