
Lees verder
Erwin Wijman, door marketing-organisatie NIMA bestempeld als de hofschrijver van het vak, schreef eerder de bestsellers 'Zo verkoop je alles; Hoe je reclame maakt waar iedereen blij van wordt' en 'De verkoopmaffia; Waarom aardig zijn beter verkoopt'.
Meer over de auteursElon Musk is de Einstein van onze tijd. Fans dragen T-shirts met zijn foto, concurrenten slapen niet meer als hij een nieuw idee lanceert. Wat kunnen we leren van de oprichter van PayPal, SpaceX en Tesla?
Erwin Wijman en Jeanine Blaauw zijn al jaren gefascineerd door de drive en visionaire dromen van Elon Musk. Ze doken in zijn werk en zijn leven en leggen niet eerder ontdekte verbanden tussen zijn technologische vernuft, persoonlijke drijfveren en extreem goede gevoel voor branding.
Hoe doen ze dat toch, de zakelijke genie‘n over wie we het ene na het andere succes horen? Lees het in de serie Topondernemers, waarin de successen (en de mislukkingen) van bekende Nederlandse en buitenlandse ondernemers worden ontrafeld.
‘Steve Jobs was het businessicoon van de tweede helft van de 20e eeuw. Elon Musk is het icoon van de eerste helft van de 21e eeuw. Een man die een revolutie veroorzaakt in ruimtevaart en auto-industrie, omdat hij zich nooit neerlegt bij de bestaande situaties. Als je van iemand wat kan leren, dan is het van hem.’
Thijs Peters, hoofdredacteur Management Team
‘Hoe dwingt Elon Musk de frauduleuze, manipulatieve, ultraconservatieve gevestigde orde in de juiste richting? Jeanine en Erwin kruipen in het visionaire hoofd van Elon en schrijven daarmee hun beste boek to date.’
Peter Rikken, DGA Meilink Groep
‘Musk inspireert: “Mik hoog. Je kunt niet kleine doelen heb- ben en dan verwachten iets groots voor elkaar te krijgen”. In een land als Nederland – waar het maaiveld al laag is en waar nivellering uitgevonden lijkt te zijn – is het best een uitdaging om anderen daarin mee te krijgen. Ik hoop dat dit boek u inspiratie biedt om groot te denken – en vooral groot te durven doen.’
Laurens Groen, CEO Milgro
‘Elon Musk heeft het lef om door roeien en ruiten te gaan, en weet tussen de meest uiteenlopende terreinen – ruimtevaart, auto’s, duurzame energie, kunstmatige intelligentie, mobiliteit - dwarsverbanden te leggen. Als Jeanine en Erwin íéts duidelijk maken is dat je niet een voorbeeld kúnt maar móét nemen aan Musk.’
Kai Pattipilohy, creatief directeur Diversion
‘Musk is The Game Changer. Met een burning rate van ruim 10.000 dollar per minuut een auto de ruimte inschieten, ben je dan gek of geniaal? Niemand weet het. Dit boek komt gegarandeerd op de verplichte boekenlijst van onze kleinkinderen. Dat is zeker.’
Alfred Möller, DGA Möller Automotive
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.
Wat is een AI-boek? Een AI-boek is een nieuwe verschijningsvorm voor boeken, ontwikkeld door Maven Publishing en Typetone.
Het bestaat uit de volledige tekst van een boek, geschreven door de auteur, met kunstmatige intelligentie eraan toegevoegd waardoor het interactief wordt.
AI-boeken zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen app voor te installeren.
Meer informatie over AI-boeken