Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 73% korting

Kijken, kijken … anders kopen

Praktijk ervaart, wetenschap verklaart

Gebonden Nederlands 2015 9789462201026
10
Voormalig top 10Totaal 30 dagen
Voormalig top 100Totaal 79 dagen
Niet leverbaar.
VOORDEEL - 73% korting

Samenvatting

Genomineerd voor de Marketing Literatuurprijs 2015.

Praktijk ervaart, wetenschap verklaart

Nieuwe generaties kopen anders, leven anders en maken andere keuzen. Internet heeft ons denken, ons gedrag en onze communicatie drastisch veranderd. Toch worden de oude structuren van werken, wonen en winkelen krampachtig in stand gehouden, met problemen in de winkels en fricties en irritaties bij de klant als gevolg.

Maar klant en markt zullen er in de nabije toekomst nog heel anders uit gaan zien. De klant zal zich anders oriënteren en anders gaan kopen, waardoor het koopproces verandert. Willen organisaties deze disruptieve verandering overleven, dan moeten ze aanpassingen doorvoeren in hun aanbod, marketing, flexibiliteit, logistieke processen, subscription models en financiële modellen. Bovendien zal er aandachtig moeten worden gekeken naar de inrichting van winkelgebieden en mogelijke ombuiging van koopstromen daarbinnen.

In dit boek behandelt bestsellerauteur Cor Molenaar de veranderende koopprocessen en schetst hij een toekomstbeeld van de klant en de markt. Aan de hand van talloze marktonderzoeken en diverse praktijkvoorbeelden behandelt hij de trends, de theorie, de rol van internet, disruptie en toekomstige hybride businessmodellen. Hij beschrijft de impact van nieuwe technologie, gebruikt de customer journey als basis voor koopproces en klantbenadering, en schetst hoe winkels en winkelgebieden zich moeten aanpassen aan de toekomst. Niet meedoen is onmogelijk.

Specificaties

ISBN13:9789462201026
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:240
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:3-2-2015
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Expertrecensies (1)

Kijken, kijken … anders kopen
Rob van Nes | 28 mei 2015
Een inspirerende lezing is soms de aanleiding om het boek waarop die inleiding is gebaseerd te lezen, net zoals een boek de reden kan zijn om de daaraan ontleende lezing te bezoeken. Net als bij de combinatie film/boek geeft dit niet zelden een spanningsveld met op een van beiden een teleurstelling. Zo ook in het geval van ‘Kijken, kijken… anders kopen’. Een vlammend betoog van Cor Molenaar deed mij verlangen naar meer achtergronden en vooral naar zijn visie op de toekomst. Dat wordt immers beloofd; ‘In dit boek behandelt Cor Molenaar de veranderende koopprocessen en schetst hij een toekomstbeeld van de klant en de markt’.
Lees verder

Lezersrecensies

3.2 van de 5
15 stemmen
5
3
1
2
4

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

interview
Cor Molenaar: ‘Alle marges in de supply chain gaan verdwijnen’
Hans van der Klis 24 februari 2015 De wereld is fundamenteel aan het veranderen, schrijft Cor Molenaar, hoogleraar aan de Rotterdam School of Management, in zijn nieuwe boek Kijken, kijken ... anders kopen. Technologische doorbraken, demografische ontwikkelingen en een ander bestedingspatroon zetten onze winkels voor het blok: ze kunnen zich aanpassen of ze moeten ermee stoppen. ‘We zijn in de fase van de totale integratie van online en fysiek terechtgekomen.’
preview
Cor Molenaar: ‘Of je past je aan, of je stopt ermee’
Hans van der Klis 26 januari 2015 De verschijning van het nieuwe boek van Cor Molenaar, Kijken, kijken ... anders kopen, gaat een echt mediaevent worden. Zowel Mediamarkt als De Bijenkorf, twee van de winkels die volgens Molenaar uitstekend inspelen op het veranderende winkelgedrag, geven acte de présence tijdens de persconferentie op 10 februari.

Over Cor Molenaar

Cor Molenaar is directeur van het adviesbureau eXQuo consultancy, voorzitter van het RFID platform Nederland, en voorzitter van de Stichting Thuiswinkel certificering (thuiswinkelwaarborgmerk). Daarnaast is hij Hoogleraar E-Marketing aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en adviseur van gerenommeerde bedrijven, zowel in de reail als de dienstverlening. Tevens is hij o.a. jurylid van de NIMA jaarprijs en lid van het examencollege van NIMA. Hij is auteur van een aantal boeken w.o. 'Internet overleven', '(e)marketing', 'Het nieuwe winkelen' en 'Het einde van winkels?'. Zie voor meer info ook www.heteindevanwinkels.nl.

Andere boeken door Cor Molenaar

Inhoudsopgave

Inleiding

Deel I: De wereld die wij willen
-Kijken, kijken ...
-Anders kopen!
-Welke keuzes hebben we?

Deel II: De wereld die wij krijgen
-Signalen van disruptie
-De uitdaging voor winkels en winkelcentra

Deel III: De praktijk past toe
-Innovatie of disruptie? De praktijk
-Pijlers van verandering, op weg naar de toekomst

Geraadpleegde literatuur
Over de auteur

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Kijken, kijken … anders kopen