Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Issuesmanagement

Een stappenplan

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2014 9789462740723
Niet leverbaar.
32,50

Samenvatting

Organisaties worden regelmatig geconfronteerd met issues die schadelijk kunnen zijn voor bedrijfsvoering en reputatie. Vaak wordt dan pijnlijk duidelijk hoe weinig gevoel organisaties hebben bij wat er speelt in de samenleving. Hoe herken je als organisatie welke discussies relevant zijn en welke kansen of bedreigingen eruit voort komen? Hoe bereid je je voor op turbulentie in de media en de publieke opinie en hoe krijg je meer grip op dat proces?

Het tijdig herkennen en managen van relevante issues is van levensbelang geworden. 'Issuemanagement - Een stappenplan' geeft hier praktische handvatten voor. Dit krijgt vorm in een vijf stappenbenadering: issue-identificatie, arena-analyse, strategieontwikkeling, implementatie en evaluatie.

Deze derde druk is geheel geactualiseerd.

Het boek is bestemd voor hbo-docenten en -studenten economie, marketing, (marketing)communicatie, pr & voorlichting. Tevens is deze uitgave geschikt voor professionals binnen deze sectoren.

Specificaties

ISBN13:9789462740723
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:136
Druk:3
Verschijningsdatum:12-9-2014
Hoofdrubriek:Algemeen management

Lezersrecensies

3.9 van de 5
7 stemmen
0
1
1
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Frank Körver

Frank Körver (1976) is partner en adviseur bij het adviesbureau GKSV. Hij adviseert profit- en non-profitorganisaties over vraagstukken op het gebied van strategie, management en corporate communicatie. Frank publiceert geregeld artikelen en blogs en heeft twee boeken geschreven: ‘Het Strategisch Communicatie Frame’ en ‘Issuesmanagement, een stappenplan’.

Andere boeken door Frank Körver

Over Ferdinand Helmann

Ferdinand Helmann (1953) is partner een adviesbureau voor stakeholder relationship management. Hij ondersteunt tal van ondernemingen en branche- en non profit organisaties bij beleidsvorming en uitvoering van public affairs, issuesmanagement en crisis communicatie.

Andere boeken door Ferdinand Helmann

Inhoudsopgave

1. Issues
1.1 Publieke opinie en organisaties
1.2 Wat zijn issues?
1.3 Het verschil tussen issues, trends en hypes
1.4 De levenscyclus van een issue
1.5 Samenvatting

2. Issuesmanagement
2.1 Issuesmanagement als discipline
2.2 Reputatiemanagement
2.3 Stakeholdermanagement
2.4 Public affairs
2.5 Crisismanagement
2.6 Stappenplan voor de issuesmanager
2.7 Samenvatting

3. Identificeren van issues Stap 1
3.1 Issuetracking, -monitoring en -scanning: het volgen van issues
3.2 Gebruik van interne en externe bronnen
3.3 Issue creation: het zelf ontwikkelen van een issue
3.4 Risicoanalyse
3.5 Scenarioplanning
3.6 Samenvatting

4. Arena-analyse Stap 2
4.1 In kaart brengen van de arena
4.2 Kennen van de arena
4.3 De cruciale rol van media
4.4 Samenvatting

5. Strategie Stap 3
5.1 Wat is een strategie?
5.2 Strategische uitgangspunten voor issuesmanagement
5.3 Hoofdelementen van de issuesmanagementstrategie
5.4 Samenvatting

6. Implementatie Stap 4
6.1 Organisatiebeleid
6.2 Beleidsontwikkeling
6.3 Rol van de issuesmanager
6.4 Interne communicatie
6.5 Doelstellingen bij externe communicatie
6.6 Tactieken bij externe communicatie
6.7 Samenvatting

7. Meten en evalueren Stap 5
7.1 In kaart brengen van de levensfase van een issue
7.2 In kaart brengen van de publieke opinie
7.3 In kaart brengen van de reputatie van de organisatie
7.4 Geboekte resultaten versus doelstellingen
7.5 Samenvatting

Literatuur
Dankwoord
Over de auteurs

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Issuesmanagement