IT Adoptie
Een model dat u helpt bij het strategisch inschatten en ontwikkelen van IT competenties
Paperback Nederlands 2019 2e druk 9789463679282Samenvatting
Ben jij leidinggevende, IT consultant, business consultant of lid van het hoger management van een organisatie en zie jij kansen in de digitale transformatie die veel organisaties voor ogen staan? Wil jij dat jouw medewerkers de juiste IT competenties aanleren zodat zij met het juiste fundament in staat worden gesteld de strategische doelstellingen van jouw organisatie daadwerkelijk te behalen? Ben jij die professional die jouw mensen de meest passende begeleiding biedt?
Dit strategisch handboek biedt hulp bij het inschatten van IT adoptie en IT maturiteit in jouw organisatie. In het boek wordt aandacht besteed aan de ontwikkeling van 5 IT maturiteitsniveaus en 5 IT adoptiepijlers. Op basis van het maturiteitsniveau en de adoptiepijlers kunnen 22 adoptie stappen worden herleid die jou helpen de juiste IT competenties binnen jouw organisatie te ontwikkelen.
In dit boek lees je zowel over een praktische, begrijpelijke toepasbare werkwijze als de wetenschappelijke theorieën die deze praktische werkwijze in de ontwikkeling van IT competenties ondersteunen.
Tevens is er een Quickscan toegevoegd waarmee je snel en adequaat de adoptiepijlers inschat.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Inleidend kader
1. Het IT Maturiteit Adoptie Grid
1.1 Het belang van informatie technologie: Kennis delen van competentie management
1.2 Het belang van informatie technologie: IT wordt een dynamic capability
1.3 IT Maturity
1.4 Informatie Technologie & Strategisch Management Adoptie
1.5 Het IT Maturiteit Adoptie Model
2. Casusbeschrijving A
2.1 Introductie van Onderneming A
2.2 Analyse Onderneming A
3 Casusbeschrijving B
3.1 Introductie van de onderneming B
3.2 Analyse Onderneming B
4. Een Managementperspectief op IT Adoptie
4.1 Conclusie en reconfiguratie van het IT Maturity Adoption Model
4.2 Discussie
5. Onderzoeksdesign en Onderzoeksmethodiek
5.1 Onderzoeksdesign
5.2 Dataverzameling
5.3 Data analyse
Bibliografie
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan