Thomas Van Ryckeghem is docent grafisch ontwerp, multimedia en marketing aan de hogeschool UCLL. Hij is ook coördinator van Studio 8, het pop-upreclamebureau van UCLL.
Meer over de auteursBrand design en graphic identity
Bruggen bouwen tussen business en creativiteit
Paperback Nederlands 2022 1e druk 9789464015928Samenvatting
Kom je vaak in aanraking met merken en hun visuele communicatie maar ben je geen designer? Wil je beter begrijpen hoe merken communiceren? Moet je vaak designers aansturen of wil je zelf aan de slag? Dit boek bouwt een brug tussen business en creativiteit.
Om de ruis in visuele communicatie zoveel mogelijk weg te werken en het creatieve proces vlotter te laten verlopen, biedt dit boek managers en grafisch ontwerpers een gemeenschappelijke taal om te communiceren over hun designnoden. Komen aan bod: de basisprincipes van branding & design, het creëren van een grafisch sterk merk, van positioneren tot het merk presenteren, en tips en tricks om je ontwerp te verbeteren.
De auteurs bekijken de perspectieven van zowel de klant, de designers als de managers, geven inzicht in de achterliggende gedachten en belichten de verschillende belangen.
Deze handleiding richt zich tot iedereen die meer inzicht wil in grafisch ontwerp om zijn merk, product of dienst kracht bij te zetten, zoals projectmanagers, accountmanagers, marketingmedewerkers, communicatiediensten, starters, ondernemers… Daarnaast biedt Brand design & graphic identity interessante inzichten voor ontwerpers die samenwerken met managers.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Thomas Van Ryckeghem
Over Tim Vandervaeren
Inhoudsopgave
Inleiding
Business & design
Conflicten tussen managers & designers
Conflicten oplossen
2 Je merk begrijpen en bouwen
Jouw merkverhaal
Het brandingproces
3 Bouwstenen van design
Kleur
Typografie
Beelden
Vectors
4 Het samenstellen
Compositie
Grids
Witruimte
Wireframes
Formaten
5 Je merk visueel creëren
Het creatieve proces
6 De cases
Cases
Inspiratielijst
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan