Strategisch Management en Organisatiekunde
Bewezen Concepten en Theorieën voor het Managen van Organisaties
Paperback NL 2020 1e druk 9789464058017Samenvatting
Het managen van een organisatie vereist steeds meer dan alleen een goede vakinhoudelijke achtergrond. De omgeving van organisaties wordt steeds turbulenter en het aantal concurrenten neemt toe, onder andere door de globalisering. Organisaties worden complexer, doordat steeds meer inzichten vooral vanuit de academische wereld door specialisten in organisaties worden toegepast. Ook aan medewerkers worden meer eisen gesteld. Het gemiddelde opleidingsniveau van medewerkers neemt hand over hand toe en zij stellen op hun beurt weer eisen aan de manier waarop het management met hen omgaat.
Dit boek over Strategisch Management en Organisatiekunde biedt u de kennis en inzichten waarmee u uw functie als manager nog beter kunt uitoefenen. Bovendien levert dit boek u de inzichten waarmee u uw organisatie nog efficiënter en effectiever kunt maken. U leert onder andere hoe u een strategisch plan kunt opstellen, c.q. een (nieuwe) strategie kunt uitstippelen. Daarbij is de strategie bepalend voor de richting van de organisatie. Ook leert u hoe u de organisatiestructuur kunt doorgronden, evenals de organisatiecultuur. Tevens wordt u kennis aangereikt om de organisatiestructuur, -cultuur en -probl
Specificaties
Lezersrecensies
Anderen die dit kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan