Mens en samenleving
Gedragswetenschappen voor managers
Paperback NL 3e druk 9789464987461Samenvatting
Toekomstige economisten, marketeers, accountants, HR-managers, public managers en beleidsvoerders moeten inspelen op de noden en verwachtingen van de mensen met wie en voor wie ze werken. Voor een goede analyse en besluitvorming zijn basisinzichten rond de mens, zijn gedrag en zijn plaats in de samenleving noodzakelijk.
In Mens en samenleving onderzoekt Adelien Decramer de wetenschappelijke denkkaders en stromingen in de gedragswetenschappen. In negen hoofdstukken bespreekt ze de volgende thema’s: motivatie, emotie, perceptie en rationeel denken, persoonlijkheid, welzijn, cultuur, leren en werk, ongelijkheid en verandering. Dit handboek combineert met andere woorden inzichten uit twee vakgebieden: enerzijds de psychologie, die zich toelegt op de mens zelf, en anderzijds de sociologie, die de maatschappij bestudeert. Op deze manier legt de auteur het snijvak en het spanningsveld tussen individuen, groepen en maatschappij bloot.
Specificaties
Anderen die dit kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan