Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Strategisch management Doing Business in Africa
Doing Business in Africa
Doing Business in Africa
Marjolein Lem Marjolein Lem is internationaal econoom gespecialiseerd in strategieën voor internationaal ondernemen en ontwikkelingssamenwerking. Meer over de auteurs
Lees het volledige artikel
Marjolein Lem, Rob van Tulder, Kim Geleynse

Doing Business in Africa

A Strategic Guide for Entrepreneurs

Paperback Engels 2013 9789490314163
Verwachte levertijd ongeveer 12 werkdagen
25,-
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Het Afrika ten zuiden van de Sahara biedt een uitdagende, vaak turbulente maar veelbelovende omgeving voor businessexpansie. Nederlandse ondernemers hebben een lange geschiedenis van activiteiten op het continent, maar hun positie staat momenteel onder druk. Nieuwe spelers afkomstig uit landen als China, Brazilië en India komen binnen op de Afrikaanse markten met uitgesproken agenda's, ruime middelen en met de vaste overtuiging om te blijven. Moeten Nederlandse ondernemingen onder deze veranderende omstandigheden het Chinese voorbeeld volgen, verbintenissen sluiten met de Amerikanen, een Europese invalshoek koesteren of een eigen benadering ontwikkelen?

Dit boek beargumenteert dat Nederlandse ondernemers het laatste zouden moeten doen. Innovatieve benaderingen, met zowel risico's als verantwoordelijkheden in een slimme mix van strategieën om afstanden te overbruggen, zijn nodig om een langdurige concurrerende positie te handhaven in de Afrikaanse markt.

In deze strategische gids voor ondernemers verhelderen de auteurs uitdagingen en mogelijkheden, benoemen ze de kenmerken van succesvolle businessmodellen en geven ze voorbeelden van prominente, kleine en grote Nederlandse bedrijven in dit gebied. Hierbij gaan zij door waar anderen stopten, terwijl ze laten zien hoe je zaken doet en een langdurig concurrerend voordeel behaalt in Afrika.

Specificaties

ISBN13:9789490314163
Trefwoorden:strategie, ondernemen, zakendoen, Nederland, Afrika
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:232
Uitgever:Netherlands-African Business Council
Druk:2
Verschijningsdatum:5-6-2013
Hoofdrubriek:Strategisch management

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Marjolein Lem

Marjolein Lem is internationaal econoom gespecialiseerd in strategieën voor internationaal ondernemen en ontwikkelingssamenwerking. Ze werkt als senior consultant bij Berenschot.

Andere boeken door Marjolein Lem

Bekijk alle boeken

Over Rob van Tulder

Rob van Tulder is hoogleraar bedrijfskunde, met een onderzoeksfocus op business-society management aan de Rotterdam School of Management (RSM) Erasmus Universiteit. Ook is hij wetenschappelijk directeur van het Partnerships Resource Centre, een open samenwerkingsverband tussen wetenschappers en praktijkmensen van maatschappelijke organisaties, overheid en ondernemingen, gericht op het ontwikkelen van een effectieve, coöperatieve aanpak van grote maatschappelijke vraagstukken zoals de Sustainable Development Goals.

Andere boeken door Rob van Tulder

Bekijk alle boeken

Over Kim Geleynse

Kim Geleynse werkt als senior consultant bij Berenschot waar ze Europese ondernemingen adviseert over strategievorming in Afrika.

Andere boeken door Kim Geleynse

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Foreword
Preface
Acknowledgements
Acronyms and abbreviations
Executive summary
The study

Part I: Opportunities
Introduction
1. Africa – an emerging continent
2. Economic growth, political stability
3. New engines of growth
4. From problems to entrepreneurial challenges
5. The right skills and expertise
Conclusions

Part II: Challenges
Introduction
1. The terms of trade
2. The rules of the game are changing
3. Outdated perceptions of Africa
4. Sub-optimal diplomatic framework
5. The finance gap
Conclusions

Part III: Strategies
Introduction
1. Dutch entrepreneurship in Africa
2. Business drivers
3. Strategies: from intention to realization
4. Growing ambitions
5. Why companies are not active in Africa
6. Five models for business in Africa
Conclusions

Part IV: Ingredients for success
Introduction
1. Defining the preconditions for success
2. Three case studies
3. Managing risks and responsibilities
4. Sequencing internationalisation in Africa
5. Managing country portfolio's
Conclusions

Part V: Doing business in Africa 3.0
Introduction
From trade to inclusive business
The Dutch approach

Annexes
Notes
References
Index

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • De strategie van de Kreeft
    Yousri Mandour
    De strategie van de Kreeft
    € 29,99
  • Scaling up
    Verne Harnish
    Scaling up
    € 24,99
  • Data Strategy
    Bernard Marr
    Data Strategy
    € 28,56
  • Management in Singularity
    Tjeu Blommaert
    Management in Singularity
    € 24,50
  • Storing - 9 denkfouten bij het nemen van strategische beslissingen
    Olivier Sibony
    Storing - 9 denkfouten bij het nemen van strategische beslissingen
    € 24,99
  • De klant energieke organisatie
    Sonja Stalfoort
    De klant energieke organisatie
    € 34,99

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Doing Business in Africa

        Doing Business in Africa
        Marjolein Lem , Rob van Tulder , Kim Geleynse
        /