Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Stop met communiceren!

Waarom communicatie meestal mislukt en hoe je daar verandering in brengt

Paperback Nederlands 2014 9789491560590
Verkooppositie 279722 dagen in de top 100
Vandaag voor 17:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

Hoe komt het dat argumenten meestal niets helpen om iemand van gedachten te laten veranderen? Hoe valt te verklaren dat de volgende zin de omzet van een telecommercial verveelvoudigde: "Als de lijnen bezet zijn, probeer het dan over tien minuten nog eens."? En waarom was het onhandig toen de burgemeester van Haren tegen jongeren vertelde dat er 'geen feest' was?

Communicatie verloopt vaak grillig en onvoorspelbaar. De laatste jaren zijn heel wat nieuwe inzichten uit de neurowetenschappen en psychologie beschikbaar gekomen die helpen om te begrijpen waarom sommige boodschappen werken en andere totaal niet.

Dit boek geeft u eenvoudige toegang tot deze inzichten. U maakt kennis met vier karikaturale menstypen: Oblomovs, Wij-mensen, Veranderhaters en Verhalenvertellers. U leert drie makkelijk te onthouden psychologische basisregels die onmisbaar zijn voor iedereen die communiceert met klanten, medewerkers en doelgroepen (of met zichzelf). En u doorloopt een stappenplan om machtige triggers te ontwerpen.

'Stop met communiceren!' is een praktisch handboek voor iedereen die wel eens iets van anderen gedaan wil krijgen. Dat kan van alles zijn: uw adviezen opvolgen, iets van u kopen, iets juist niet meer kopen, geld doneren, regels naleven, een enquête invullen, een tentoonstelling bezoeken.

Lees dit boek als u:
- geïnteresseerd bent in hoe mensen zich gedragen.
- de effectiviteit van uw communicatie wilt vergroten.
- communicatieprofessional, manager adviseur, student of wat anders bent.
- zich afvraagt wat de zwerftochten van Odysseus, Project X Haren en brieven over belastingen met elkaar te maken hebben.

Specificaties

ISBN13:9789491560590
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:128
Druk:1
Verschijningsdatum:29-5-2015

Expertrecensies (2)

Sjors van Leeuwen | 8 april 2015
De meeste communicatie schiet zijn doel voorbij. Postbus-51 spotjes leiden niet tot een gezondere leefstijl en collega's reageren niet op jouw interne mail. De oorzaak is simpel: we houden te weinig rekening met het brein van de ontvanger. Het boek ‘Stop met communiceren!Lees verder
Nico Jong | 26 mei 2014
Communicatie mislukt vaak. Zeker als je ervan uitgaat dat het de ontvanger is die uiteindelijk betekenis aan een communicatieboodschap geeft. En dat is nogal eens een andere betekenis dan de zender bedoelt. Er kan veel mis gaan in de interactie tussen mensen, vooral als communicatieprofessionals blijven doen wat ze al jaren doen en de ontwikkelingen in en rond hun vakgebied niet bijhouden en gebruiken.Lees verder

Lezersrecensies

3.5 van de 5
2 stemmen
0
1
1
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. Stop met communiceren
1.1 Welkom in Contingentia
1.2 Er is geen feest
1.3 Olifanten en spanningsbogen
1.4 Stop met communiceren!
1.5 McDonald's versus Voedingscentrum
1.6 Zijn we echt zo dwaas en achteloos?
1.7 Wie rijdt er vanavond?
1.8 Vooruitblik: de magische cirkel van verandering
1.9 Leeswijzer

2. De bewoners van Contingentia
2.1 Oblomovs
2.2 Veranderhaters
2·3 Wij-mensen
2.4 Verhalenvertellers

3. Drie psychologische basisregels voor communicatoren
3.1 De onweerstaanbare macht van het nabije
3·2 Consistentie: de wet van de uitgesloten derde
3·3 Emotie is de boodschap

4. Boodschappen met veranderkracht
4.1 Triggers als signaal
4.2 Eenvoud triggeren
4.3 De beloning triggeren

5. tot besluit: Odysseus bij de sirenen
5.1 Verlangen naar wat?
5.2 enkele afsluitende tips

Over de auteur
Noten

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Stop met communiceren!