Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Onze strategie komt niet aan!?

De communicatieve strategiecyclus: vijf fasen naar effectieve interne communicatie rondom organisatiestrategie

Paperback Nederlands 2014 9789491560781
Verkooppositie 2360
Op werkdagen voor 17:00 uur besteld, volgende dag in huis

Samenvatting

We kregen 'm steeds vaker. De vraag om de neuzen te richten, om mensen mee te krijgen in de organisatiestrategie.

We gingen vervolgens enthousiast samen met onze opdrachtgever aan de slag en zorgden voor een mooie introductie. Maar niet altijd met duurzaam effect. Medewerkers kennen soms de richting wel, maar die vertalen naar hun dagelijkse werk, is een heel ander verhaal.

Langzamerhand ontdekten we dat er een terugkerende strategiecyclus is in de organisatie. En dat communicatie een geïntegreerd onderdeel is in iedere fase van die cyclus.

Dit boekje geeft je houvast bij effectieve communicatie rondom de organisatiestrategie. Zodat de strategie gaat leven en geborgd wordt in alle mensen en hun dagelijkse werk en plannen.

Bij de vijf fasen van de communicatieve strategiecyclus helpen we je met het stellen van de juiste vragen en met voorbeelden van hoe de fase aan te pakken.

Ook geeft het boekje je inzicht in welke rol je als communicatieprofessional kunt nemen in die strategiecyclus. Een onmisbaar werkje voor iedere communicatieprofessional die de organisatie wil helpen haar ambities waar te maken.

Specificaties

ISBN13:9789491560781
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:56
Druk:1
Verschijningsdatum:6-9-2014

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Ilse van Ravenstein

Ilse van Ravenstein(1965) is een zeer gedreven communicatie professional. Al rond 1990 vond Ilse haar passie in interne communicatie. Dat leidde in 1993 tot de start van Involve, specialisten in interne communicatie. Met een niet te stuiten energie werkt ze sindsdien voor en met vele opdrachtgevers en collega’s aan organisatie uitdagingen met een communicatiebril op. Ilse giet haar nieuwsgierigheid al een flink aantal jaren in verkennend en toetsend onderzoek met verschillende universiteiten. Zo is ook het Trendonderzoek Interne Communicatie een initiatief van haar, evenals de Master Interne Communicatie (samen met Van Der Hilst Communicatie). Ze schreef diverse boeken zoals ICin3D (samen met Guus Kok) en 100% Consistent, de impact van impliciete communicatie (samen met Bas van Glabbeek en Mark van Vuuren).

Andere boeken door Ilse van Ravenstein

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Onze strategie komt niet aan!?