Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Kleppen dicht!

Effectief leren met ICT

Paperback Nederlands 2015 9789491806629
Verkooppositie 3907
Op werkdagen voor 23:00 uur besteld, volgende dag in huis

Samenvatting

'Kleppen dicht! is een heel praktische en concrete eerste aanzet om daarmee aan de slag te gaan: ICT inzetten als krachtig leergereedschap, met de focus op goed onderwijs.' - Uit het voorwoord van Theo Compernolle

Aan de hand van concrete voorbeelden uit de dagelijkse lespraktijk, praktische werkvormen, en helder beschreven mogelijkheden nemen we je stap voor stap mee in de wereld van de 'activerende digitale didactiek'. Dit boek is bedoeld om je te inspireren en te motiveren om toegankelijke ICT-toepassingen vol vertrouwen in te zetten in je lessen en te gebruiken bij je lesorganisatie.

Daarnaast besteden we ook aandacht aan digitaal orde houden, organiseren van en met ICT en mindful omgaan met al die (nieuwe) prikkels en input. Ontdek hoe leuk en zinvol het toepassen van ICT in je les kan zijn.

De auteurs ontwikkelden bij dit boek een rijk gevulde website met ervaringen, blogposts en Symbaloo-pagina’s met links naar tools, best practices en online leeromgevingen.

Specificaties

ISBN13:9789491806629
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:176
Druk:1
Verschijningsdatum:20-1-2016

Lezersrecensies

5.0 van de 5
3 stemmen
3
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Patricia van Slobbe

Patricia van Slobbe heeft in 2006 de overstap gemaakt van het bedrijfsleven naar het onderwijs. Naast docent Engels werkte zij als afdelingsleider en clustermanager op een middelbare school. In deze periode was zij medeverantwoordelijk voor het ontwikkelen en implementeren van het vak Nieuwe Media en ondernemerschap, dat onderdeel was van de profilering van de school. Als docent experimenteerde Patricia veel met de inzet van ICT en is ze altijd geïnteresseerd geweest in het inzetten van ICT bij de organisatie van het onderwijs, zowel in de klas als in de schoolorganisatie. Inmiddels is zij als zelfstandige verbonden aan het netwerk Samenscholen met PIM en geeft zij trainingen rond het thema ‘onderwijs en ICT’. Daarnaast coacht zij docenten, met name op het gebied van klassenmanagement, adviseert zij MT’s bij visie en implementatietrajecten en zoekt zij naar de beste balans tussen onderwijs en bedrijfsvoering.

Andere boeken door Patricia van Slobbe

Over Michel van Ast

Michel van Ast, van oorsprong docent wiskunde, heeft zijn hele werkzame leven in en om het onderwijs gewerkt. Na een aantal jaren voor de klas werkte hij voor een educatieve uitgeverij, eerst als auteur, later als redacteur. Vanuit die uitgeverij startte Michel samen met een collega een educatief projectbureau, maar keerde na een aantal jaar terug als lerarenopleider bij de opleiding waar hij zelf heeft gestudeerd, de lerarenopleiding van de Hogeschool Utrecht. Daar geeft hij nog steeds regelmatig les en begeleidt hij studenten. Inmiddels is hij al een flinke tijd actief binnen het thema 'onderwijs en ICT'. Als zelfstandige geeft hij vanuit het netwerk Samenscholen met PIM lezingen en workshops, adviseert en begeleidt hij onderwijsinstellingen en traint en coacht hij docenten die technologie willen inzetten in hun eigen onderwijs. Daarnaast is hij oprichter en voorzitter van The Crowd en schrijft hij regelmatig voor diverse onderwijsbladen en -blogs.

Andere boeken door Michel van Ast

Inhoudsopgave

Voorwoord door Theo Compernolle
Inleiding

1. Introductie
2. Interactie
3. Instructie
4. Toetsen en beoordelen
5. Recht doen aan verschillen
6. Leerlingproducten
7. Samenwerkend leren en communiceren
8. Onderwijs organiseren met ICT
9. Onderwijs met ICT organiseren
10. Dit is niet het laatste hoofdstuk

Bijlage 1 – Rollen bij samenwerkend leren
Literatuur

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Kleppen dicht!