Lees verder
Adjiedj Bakas (1963) werd uitgeroepen tot Trendwatcher van het Jaar 2009 en Zwarte
Zakenman van het jaar 2008.
De Digitale Werkplek
Werken in een volautomatische wereld
Gebonden Nederlands 2019 1e druk 9789491932472Samenvatting
Een digitale storm raast over het bedrijfsleven; oude verdienmodellen verdwijnen, nieuwe komen ervoor in de plaats. Alle grote digitale trends bereiken nu hun kantelpunt. Social, Mobile, Analytics en Cloud (SMAC) zijn volwassen geworden, vloeien in elkaar over en versterken elkaar. Tel hierbij op het Internet of Things (IoT), Artificial Intelligence (AI) en Virtual Reality (VR).
Een nieuwe golf van automatisering brengt bestaande banen in gevaar, de helft van de huidige beroepen bestaat over twintig jaar niet meer. Vooralsnog ligt het tempo waarin machines werk overnemen veel hoger dan het tempo waarin nieuwe banen worden gecreëerd.
We stevenen af op een fase met langdurige technologische werkloosheid. Om het tij te keren moet de technologische revolutie worden omarmd. Er moet worden geïnvesteerd in technologie, in infrastructuur, in de mens en in onderwijs. Life Long Learning moet werkelijkheid worden.
Daarbij moeten we soft skills niet vergeten. We gaan onze tijd anders indelen en werk en privé lopen verder door elkaar. We worden allemaal kenniswerkers. Met grote vrijheden, maar ook met grote verantwoordelijkheden en een sterk zelfbewustzijn.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Adjiedj Bakas
Over André van Dam
Inhoudsopgave
Inleiding - Werken in het tweede machinetijdperk
1. Werken in een andere omgeving
2. Werken in andere structuren
3. Aanleren, afleren en doorleren
4. Nieuwe vormen van tijdsbesteding
5. Anders financieren
6. Op naar een nieuwe baan
Besluit
Bronnen en literatuur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan