

ASH MAURYA is de bedenker van het Lean Canvas, een A4-ontwikkeltool voor businessmodellen, en auteur van Running Lean.
Meer over Ash MauryaStartup Lean
Stapsgewijs van plan A naar een plan dat werkt
Paperback Nederlands 2018 9789492790071Samenvatting
We leven in een fantastische tijd om een startup te beginnen of een nieuw product te lanceren. Toch mislukken de meeste nieuwe initiatieven. Dat komt niet omdat we niet doorzetten, maar omdat we tijd, geld en moeite verspillen aan het ontwikkelen van een product waar niemand op zit te wachten.
Maar hoe weet je of je iets maakt dat klanten willen hebben? Wat je nodig hebt, is een praktische methode om nieuwe ideeën snel te toetsen, je plan bij te sturen en zo de slagingskans te vergroten. Dat is de belofte van dit boek.
Ash Maurya vertelt precies hoe je het juiste product voor de juiste markt ontwikkelt. Zijn aanpak is gebaseerd op jarenlange ervaring met startups en verschillende innovatieve methodieken, waaronder Lean Startup, Customer Development en bootstrapping.
Zijn razend populaire sjabloon Lean Canvas, waarmee je een nieuw businessmodel voor je startup of businessidee kunt ontwerpen, wordt in dit boek veelvuldig gebruikt en toegelicht (en is gratis te downloaden).
'Iedere ondernemer moet dit boek op de boekenplank hebben staan' – Rand Fishkin
90% van de stemmers geeft dit boek 5 sterren op Amazon.com
Specificaties
Interviews en artikelen (1)
Over Ash Maurya
Inhoudsopgave
Deel 1: Routekaart 23
1. De basisprincipes 25
2. De aanpak in de praktijk 41
Deel 2: Documenteer plan A 47
3. Het Lean Canvas 49
Deel 3: Identificeer de meest risicovolle onderdelen van je plan 77
4. Bepaal waarmee je begint 79
5. Begin met experimenteren 89
Deel 4: Test je plan systemat isch 105
Fase 1: Begrijp het probleem
6. Klanten interviewen: de voorbereiding 107
7. Het probleeminterview 121
Fase 2: Definieer de oplossing
8. Het oplossinginterview 137
9. Op weg naar versie 1.0 157
Fase 3: Valideer kwalitatief
10. Klaar om te meten 169
11. Het MVP-interview 177
12. Valideer de levenscyclus van de klant 185
Fase 4: Verifieer kwantitatief
13. Minder is meer 199
14. Meet product/markt-fit 213
15. Conclusie 231
Bijlage: Bonusmateriaal 235
Register 267
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan