hoogleraar Psychologie en Marketing aan de Arizona State University.
Meer over de auteursPakket 12 Tijdloze managementklassiekers
Ingenaaid Nederlands 2015 9797090018572Samenvatting
Wilt u vooruit met uw organisatie en ontsnappen aan de waan van de dag? Dan is het pakket 12 Tijdloze managementklassiekers voor u! Met dit prachtige actiepakket van 12 boeken van 12 auteurs die zich in de tijd hebben bewezen laat u de crisis voorgoed achter u en maakt u zich op voor een nieuwe fase.
Het pakket bestaat uit de volgende boeken.
1. Robert Cialdini – Invloed
Wat zorgt ervoor dat u 'ja' zegt tegen aanbiedingen? Welke technieken gebruiken verkopers die iets van u gedaan willen krijgen? En hoe kunt u deze technieken zelf toepassen? Cialdini geeft antwoord.
2. John Kotter - Leiderschap bij verandering
In 'Leiderschap bij verandering' biedt John Kotter een visie en een praktisch verslag over de wijze waarop ondernemingen succesvol kunnen veranderen.
3. Peter Senge e.a. - Presence
Samen met drie andere denkers op het gebied van verandermanagement en leren zoekt Senge in 'Presence' naar antwoorden op de vraag hoe diepgaande collectieve verandering plaatsvindt.
4. Marvin Weisbord – De productieve organisatie
In dit boek brengt Weisbord een integratie tot stand van de theorieën en methoden van vooraanstaande vernieuwers in het management van de afgelopen 25 jaar.
5. Thomas Johnson en Robert Kaplan – Verloren relevantie
Johngson en Kaplan geven aan waarom moderne bedrijven ingrijpende veranderingen moeten aanbrengen in de wijze waarop zij hun kosten bepalen en beheersen.
6. Robert Eccles – De achterkant van de managementrage
De auteurs van ‘De achterkant van de managementrage’ zoeken niet naar wondermiddelen om bedrijven nieuw leven in te blazen, maar richten zich op de essentie van wat managersdoen: organisaties tot actie brengen.
7. Peter Drucker – Met het oog op de toekomst
Dit boek biedt analyses van de belangrijkste managementconcepten en de altijd bewegende vorm van organisatie.
8. Rosabeth Moss Kanter – E-volueer!
Succes in de digitale wereld moet niet in cyberspace worden gezocht, maar gewoon in de fysieke wereld waar mensen van vlees en bloed met elkaar omgaan, samenwerken en bloeiende gemeenschappen vormen.
9. Robert Tomasko – Aansturen op groei
Robert Tomasko, beschrijft in detail vijf verschillende paden die ieder groot of klein bedrijf kan bewandelen om een hoger niveau van productiviteit en voorspoed te bereiken.
10. Peter Lorange/Johan Roos – Strategische allianties
De algemene boodschap van dit boek is dat voor bedrijven die succesvol willen zijn in een concurrerende omgeving, een benadering van samenwerking realistischer is dan een van concurrentie.
11. Manfred Kets de Vries – Leiderschap ontraadseld
'Leiderschap ontraadseld' doet onderzoek naar de essentie van leiderschap vanuit een klinische benadering van organisatievraagstukken.
12. Robert Quinn – Diepgaande verandering
Robert Quinn legt uit hoe we onszelf temidden van de onstuimige veranderingen in onze werkomgeving kunnen omvormen tot krachtige veranderaars.
Specificaties
Lezersrecensies
Over John Kotter
Over Peter Senge
Over Manfred Kets de Vries
Over Robert Quinn
Over Rosabeth Moss Kanter
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan