

Parag Khanna is a global strategist, world traveler, and bestselling author. He is a CNN Global Contributor and a Senior Research Fellow at the Lee Kuan Yew School of Public Policy at the National University of Singapore.
Meer over Parag KhannaAzië is de toekomst
Handel, cultuur en conflict in de 21e eeuw
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2019 1e druk 9789000362325Samenvatting
De fenomenale opkomst van het Azië van de 21e eeuw
Azië is waar de toekomst begint.
Of de maatstaf nu demografie, geografie of economie is. Azië is het heden – en zonder twijfel de toekomst. Azië is de toekomst geldt als een waarschuwing voor het gemankeerde beeld dat de westerse wereld heeft van het moderne Azië. Azië bevindt zich in een nieuwe periode van groei, India en Zuidoost-Azië streven China voorbij, territoriale geschillen zijn aan de kant geschoven ten behoeve van integratie, en infrastructurele investeringen leggen de fundering voor toekomstige vooruitgang.
Het is tijd om aan al deze misvattingen een einde te maken, aldus Khanna. In Azië is de toekomst keert hij de mega-regio binnenstebuiten en schetst hij een gedetailleerd en accuraat beeld van de manier waarop het Azië van de eenentwintigste eeuw samenkomt en tegelijkertijd de wereld opnieuw vormgeeft.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1 Wereldgeschiedenis: een Aziatisch gezichtspunt
2 Lessen van de Aziatische geschiedenis – voor Azië en de wereld
3 De terugkeer van Groot-Azië
4 De Aziatische economie
5 Aziaten in Amerika en Amerikanen in Azië
6 Waarom Europa van Azië houdt, maar (nog) niet van Aziaten
7 De terugkeer van Afro-Eurazië
8 Het nieuwe Pacifische partnerschap
9 De technocratische toekomst van Azië
10 Azië gaat mondiaal: de fusie van beschavingen
Epiloog: de mondiale toekomst van Azië
Dankwoord
Noten
Bibliografie
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan