Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

KPI - het Financial Times handboek

75 prestatie-indicatoren die elke manager moet kennen

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2013 1e druk 9789043028042
Voormalig top 100Totaal 20 dagen
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Dit praktische handboek beschrijft de 75 KPI's die elke manager moet kennen.

KPI's - Key Performance Indicators - zijn essentiële tools die aangeven of het goed gaat met een bedrijf of dat het van koers raakt. Door de juiste indicators te gebruiken, worden prestaties en aandachtsgebieden helder.

De meeste managers worstelen met het begrijpen en identificeren van belangrijke managementmetriek en verzamelen in plaats daarvan een enorme hoeveelheid van alles dat gemakkelijk te meten is. Dit boek zorgt ervoor dat u niet langer verdrinkt in een oneindige berg data maar aan de slag kunt met de KPI's die belangrijk zijn voor uw organisatie.

Dit 'Financial Times handboek' behandelt 75 KPI's en legt ze op begrijpelijke wijze uit. Wat houdt de KPI in, hoe berekent u deze en gebruikt u het effectief? Daarnaast vindt u door het boek heen praktijkvoorbeelden, valkuilen, referenties, benchmarks en tips. U leest over zowel financiële als niet-financiële KPI's; van netto winstmarge en klanttevredenheid tot het berekenen van uw marktaandeel en ecologische voetafdruk.

Specificaties

ISBN13:9789043028042
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:365
Druk:1
Verschijningsdatum:24-4-2013
Hoofdrubriek:Organisatiekunde
ISSN:

Lezersrecensies

4.5 van de 5
2 stemmen
1
1
0
0
0

Over Bernard Marr

Bernard Marr is an internationally best-selling business author, keynote speaker and strategic advisor to companies and governments. He is one of the world's most highly respected voices and a renowned expert when it comes to topics such as artificial intelligence, big data and blockchain. Bernard is one of the world’s most prolific writers and influencers on upcoming technology trends, and is now a renowned leading futurist. He has a regular column in Forbes on AI, the Internet of Things, machine learning and blockchain. As the founder and CEO of Bernard Marr & Co ( https://www.bernardmarr.com/default.asp ) he regularly advises the world’s best-known organizations on digital transformation and business performance.

Andere boeken door Bernard Marr

Inhoudsopgave

Inleiding
Dankwoord van de uitgever

DEEL 1: FINANCIEEL PERSPECTIEF
1. Nettowinst
2. Nettowinstmarge
3. Brutowinstmarge
4. Operationele winstmarge
5. EBITDA
6. Omzetgroeipercentage
7. Aandelenrendement — Total shareholder return (TSR)
8. Economisch toegevoegde waarde — Economic value added (EVA)
9. Rendement op de investering — Return on investment (ROI)
10. Rentabiliteit geïnvesteerd kapitaal — Return on capital employed (ROCE)
11. Rentabiliteit totaal vermogen — Return on assets (ROA)
12. Rentabiliteit eigen vermogen — Return on equity (ROE)
13. Verhouding vreemd vermogen/eigen vermogen
14. Cash-conversiecyclus (CCC)
15. Werkkapitaalbenadering — Working capital ratio
16. OPEX-benadering — Operating expense ratio (OER)
17. Verhouding CAPEX/omzet
18. Koers/winst-verhouding (K/W)

DEEL 2: KLANTENPERSPECTIEF
19. Net promoter score (NPS)
20. Klantretentiepercentage
21. Klanttevredenheidsindex
22. Klantrentabiliteitsscore
23. Potentiële klantwaarde — Lifetime value (LTV)
24. Klantverloop
25. Klantbetrokkenheid
26. Klachten van klanten

DEEL 3: MARKETING- EN SALESPERSPECTIEF
27. Marktgroeiratio
28. Relatief marktaandeel
29. Merkwaarde
30. Kosten per lead
31. Conversiepercentage
32. Ranking in zoekmachines (op keyword) en doorklikpercentage
33. Paginaweergaves (pageviews) en wegklikpercentage (bounce rate)
34. Online klantbetrokkenheid
35. Aandeel in het online gesprek — Online share of voice (OSOV)
36. Voetafdruk sociale netwerken
37. Klout-score

DEEL 4: PERSPECTIEF VAN OPERATIONELE PROCESSEN EN TOEVOERKETENS
38. Six Sigma-niveau
39. Bezettingsgraad
40. Procesgerelateerde verspilling
41. Cyclusduur ordervervulling
42. Volledige en tijdige levering — Delivery in full, on time (DIFOT)
43. Voorraaddaling
44. Variantie projectschema
45. Variantie projectkosten
46. Projectvoortgang — Earned value (EV)
47. Kracht innovatiepijplijn
48. Rendement op investering in innovatie (ROI2)
49. Marktintroductietijd
50. First pass yield (FPY)
51. Bewerkingspercentage
52. Kwaliteitsindex
53. Totale effectiviteit van apparatuur
54. Storingspercentage voor processen of machines
55. First contact resolution (FCR)

DEEL 5: WERKNEMERSPERSPECTIEF
56. Toegevoegde waarde menselijk kapitaal
57. Omzet per werknemer
58. Werknemertevredenheidsindex
59. Werknemerbetrokkenheid
60. Staff advocacy score
61. Personeelsverloop
62. Gemiddeld dienstverband werknemers
63. Bradfordfactor voor verzuim
64. 360-graden feedbackscore
65. Competitieve salarisratio
66 Vacaturetijd
67. Rendement op investering in opleiding .

DEEL 6: PERSPECTIEF VAN MAATSCHAPPELIJKE VERANTWOORDELIJKHEID VAN BEDRIJVEN
68. CO2-voetafdruk
69. Watervoetafdruk
70. Energieverbruik
71. Besparingen door minder verbruik en efficiëntieverbeteringen
72. Productkilometers
73. Afvalreductiepercentage
74. Afvalrecyclingpercentage
75. Productrecyclingpercentage

Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        KPI - het Financial Times handboek