Lees verder
Clayton Christensen is professor Business Administration aan Harvard Business School. Hij schreef meerdere wereldwijde bestsellers waaronder 'The Innovator's Dilemma' dat in de VS werd gekozen tot het beste managementboek van het jaar en door The Economist genoemd wordt als een van de zes belangrijkste boeken ooit geschreven.
Meer over de auteursToeval is geen goede strategie
Succesvol innoveren door het echte klantprobleem op te lossen
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2016 1e druk 9789047009870Samenvatting
Bedrijven weten beter dan ooit wie hun producten koopt, waar en wanneer; ze kunnen hun doelgroep beter in kaart brengen. Dus waarom mislukt dan toch bijna negentig procent van alle innovaties? Er gaan miljarden in om en toch is een succesvolle innovatie vaak louter toeval.
Na jarenlang onderzoek komt Clayton Christensen, professor aan de befaamde Harvard Business School en dé autoriteit op het gebied van innovatie, tot één belangrijke conclusie: wat ons al heel lang is geleerd – dat het begrijpen van de klant cruciaal is voor innovatie – klopt niet. Klanten kopen geen boor, maar een gat in de muur. Sterker nog, ze kopen een oplossing om een schilderij op te hangen. Je moet niet de klant zelf kennen, maar precies weten welk probleem hij of zij wil oplossen. Anders zijn innovatiepogingen bij voorbaat gedoemd te mislukken.
Clayton Christensen schreef dit baanbrekende boek dat elke manager of ondernemer moet lezen om erachter te komen hoe je producten en diensten ontwikkelt die klanten niet alleen echt willen kopen, maar waarvoor ze zelfs bereid zijn meer te betalen. Twintig jaar geleden zette Christensen de zakenwereld op zijn kop met zijn baanbrekende theorie van disruptieve innovatie. Ditmaal presenteert hij opnieuw verbluffende inzichten.
Probleemgerichte innovatie wordt reeds toegepast bij gerenommeerde bedrijven en snelgroeiende start-ups, waaronder Amazon, Ikea, Uber en Airbnb. Dit boek bejubelt niet die successen, maar geeft je de formule om zelf succesvol te worden en te stoppen met het lanceren van producten die niemand wil hebben.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Clayton Christensen
Over Karen Dillon
Over Taddy Hall
Over David Duncan
Inhoudsopgave
WAAROM JE DIT BOEK ZOU MOETEN ‘INHUREN’
Deel I
: INLEIDING IN DE JOBS-THEORIE
1. Het milkshakedilemma
2. Vooruitgang in plaats van producten
3. Taken in de praktijk
Deel II: HOE MOEILIJK HET IS OM DE JOBS-THEORIE TOE TE PASSEN – EN WAT HET OPLEVERT
4. De zoektocht naar taken
5. Hoe je hoort wat je klanten niet zeggen
6. Je CV opstellen
Deel III: DE JOBS TO BE DONE-ORGANISATIE
7. Je bedrijf organiseren rondom een taak
8. De taak niet uit het oog verliezen
9. De taakgerichte organisatie
10. Laatste opmerkingen over de Jobs-theorie
Dankwoord
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan